Pedagogical aspects of development of music minimalism
DOI:
https://doi.org/10.31812/educdim.5476Keywords:
minimalism, mtnimalisation of composition, consonance emancipation, repetitionAbstract
Pedagogical aspects of development of music minimalism. The paper is devoted to the characteristic of the didactical bases of music of minimalism - as creativity of the composers, and of performans style. An harmonical orientation of symbolics and extatic of minimalism acctened tn conditionality of his meaning by structure of archetypes.
Downloads
Metrics
References
Андросова Д Мінімалізм в музиці: напрямок та стиль мислення. Автореф, каяд. дне. - Київ, 2005. -17 с.
Асафьев Б. Музыкальная форма как процесе. - М.-Л.: Музыка. 1971. - С. 379.
Житомирский Д., Леонтьева О., Мяло К Западный музыкальный авангард после второй мировой войны. М, 1989. -369 с.
Маркова Е Июпонац ионность музыкального искусства. -К: Музична Україна. 1990. - 182 с.
Мартынов В. Конец времени композиторов. - М.: Русский путь, 2002. 295 с.
Мартынов В. Культура, иконосфера и Богослужебное пение Московской Руси. - М: Прогресс - Традиция, Русский путь. 2000. - 224 с.
Медуиіеткий В. Внемлите ангельскому пению. - Минск. 2000. - 368 с.
Поспелов П. Минимализм и репетитивная техника// Муз. академия. 1992, ЛЬ 4. - С. 74-82.
Potter K.Four musical minimalists: 1м Monte Young. Terry Ri ley. Steve Reich. Philip Glass.- Cambridge. 2000. - P. 389.
Stnckland E. Minimalism: Origins. Indiana University Press, 1993. - 312 p.
Stoianova І. tt’arum isl das Leichte schwer? Apropos Minimal Music. S. 512-517.
Уинсон-Диксон Э. История Христианской музыки. Ч 1-4. -C-Пб.: Мирт, 2003. - 409 с.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2006 D.V. Androsova
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.