CONFLICT OVERCOMING IN THE "TEACHER-STUDENT" SYSTEM BY MEANS HUMANISTIC APPROACH TO THE ORGANIZATION PEDAGOGICAL PROCESS

Authors

  • L.Yu. Puzanova

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.5711

Abstract

The possibilités of the humanistic approach to the organization of pedagogikal process in overcoming the conflict relations between the teacher and tne pupil are considered in this article.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 98 / PDF downloads: 102

References

Бех І.Д. Особистісно зорієнтоване виховання: Науково-метод, посібник. - К.: ІЗИН, 1998. - 204 с.

Горелова Г.Г. Кризисы личности и педагогическая профессия. — М.: Московский психолого-социальный институт, 2004. - 320 с.

Гринберг Дж. Управление стрессом. - СПб: Питер, 2002. — 496 с.

Карамушка Л.М., Зайчикова Т.В. Синдром «професійного вигорання» у вчителів: тендерні аспекта. - К.: «Міленіум», 2003. - 40 с.

Карамушка Л.М. Попередження та подолання конфліктів в установах середньої освіти. - К.: Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України, 1994. - 53 с.

Проблема імітаційно-ігрового підходу до організації навчального процесу у вищій школі: 36. наукових матеріалів / Під ред. д.п.н., проф. Л.В.Кондрашової. - Кривий Ріг, 2001. - 184 с.

Педагогічна майстерність: Підручник/ І.А. Зязюн, Л.В. Крамущенко, І.Ф. Кривонос та ін.; За ред І.А.Зязюна. - К.: Вища шк.., 2004. - 422 с.

Петровская Л.А. О понятийной схеме социальнопсихологического анализа конфликта // Теоретические и методологические проблемы социальной психологии / Под ред. Г.М.Андреевой, Н.Н.Богомолова. - М.: Изд-во МГУ, 1977. - С. 126-143.

Сорока Г.І. Система педагогічної підтримки дітей в освіті. - X.: Видав. Гр.. „Основа”, 2003. - 80 с.

Хлєбнікова Т.М. Ділова гра як метод активного навчання педагога. - X.: Вид.група „Основа”, 2005. - 80 с.

Published

14-06-2006

How to Cite

Puzanova, L. (2006). CONFLICT OVERCOMING IN THE "TEACHER-STUDENT" SYSTEM BY MEANS HUMANISTIC APPROACH TO THE ORGANIZATION PEDAGOGICAL PROCESS. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 14, 304–315. https://doi.org/10.31812/educdim.5711

Issue

Section

Articles