DIDACTIC CONDITIONS OF FORMATION VOCAL SPEECH SKILLS! IN JUNIOR SCHOOLCHILDREN IN MUSIC LESSONS

Authors

  • L.I. Kosyak

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.5751

Keywords:

didactic condition, vocal speech experience, to teach voice, phonopathy exercises, phonopathy method

Abstract

The article touches on the problem as formation of scholars’ vocal speech experience, that demands efficacious solution in definite didactic condition. Among of such conditions the author emphasizes the major: students’ acquisition of knowledge, skills and experience of vocal culture's foundation; application of intonation phonopathy exercises by V.V. Yerne Ivanov methodics; systematic, gradual and purposeful work information of scholars' vocal speech experience.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 102 / PDF downloads: 124

References

Аюдулин Э. Б. Теория и практика музыкального обучения в общеобразовательной школе: Пособие для учителя. М.: Просвещение, 1983. - С.74.

Баранов С. П. и др. Педагогика: Учебное пособие для пед. училищ / Г. П. Баранов, Л. Р. Болотина, В. А. Сластении. М.: Просвещение, 1987. - С. 77-78.

Емельянов В. В. Фонопедический метод развития голоса. Уроки обучения. Последовательность ведения упражнений. Самара, 1987. - 198 с.

Формування навичок співацького мовлення // Виховання музичної культури молодших школярів: Навчально-методичний посібник / За заг. ред. М М Ракітянської. Кривий Ріг: КДГІУ, 2003. С. 52.

Менабени А. Г. Методика обучению сольному пению: Учебное пособие для студентов пед. институтов. М.: Просвещение, 1987. - С. 53.

Ростовський О. Я. Методика викладання музики у початковій школі: Навчально-методичний посібник. Тернопіль: Навчальна книі а Богдан, 2000. - С. 57.

Ушинский К. Д. Человек как предмет воспитания / Соч. в 9 т,- М., 1949. - Т. 9. - С. 309.

Published

26-05-2022

How to Cite

Kosyak, L. (2022). DIDACTIC CONDITIONS OF FORMATION VOCAL SPEECH SKILLS! IN JUNIOR SCHOOLCHILDREN IN MUSIC LESSONS. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 13, 97–105. https://doi.org/10.31812/educdim.5751