DIDACTIC CONDITIONS OF FORMATION VOCAL SPEECH SKILLS! IN JUNIOR SCHOOLCHILDREN IN MUSIC LESSONS
DOI:
https://doi.org/10.31812/educdim.5751Keywords:
didactic condition, vocal speech experience, to teach voice, phonopathy exercises, phonopathy methodAbstract
The article touches on the problem as formation of scholars’ vocal speech experience, that demands efficacious solution in definite didactic condition. Among of such conditions the author emphasizes the major: students’ acquisition of knowledge, skills and experience of vocal culture's foundation; application of intonation phonopathy exercises by V.V. Yerne Ivanov methodics; systematic, gradual and purposeful work information of scholars' vocal speech experience.
Downloads
Metrics
References
Аюдулин Э. Б. Теория и практика музыкального обучения в общеобразовательной школе: Пособие для учителя. М.: Просвещение, 1983. - С.74.
Баранов С. П. и др. Педагогика: Учебное пособие для пед. училищ / Г. П. Баранов, Л. Р. Болотина, В. А. Сластении. М.: Просвещение, 1987. - С. 77-78.
Емельянов В. В. Фонопедический метод развития голоса. Уроки обучения. Последовательность ведения упражнений. Самара, 1987. - 198 с.
Формування навичок співацького мовлення // Виховання музичної культури молодших школярів: Навчально-методичний посібник / За заг. ред. М М Ракітянської. Кривий Ріг: КДГІУ, 2003. С. 52.
Менабени А. Г. Методика обучению сольному пению: Учебное пособие для студентов пед. институтов. М.: Просвещение, 1987. - С. 53.
Ростовський О. Я. Методика викладання музики у початковій школі: Навчально-методичний посібник. Тернопіль: Навчальна книі а Богдан, 2000. - С. 57.
Ушинский К. Д. Человек как предмет воспитания / Соч. в 9 т,- М., 1949. - Т. 9. - С. 309.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2005 L.I. Kosyak
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.