The role and place of ICT in the teaching of psycho-pedagogical disciplines

Authors

  • Т. В. Мандрико Higher utility training institution of Sumy regional council «Lebedyn Pedagogical College AS Makarenko» , Высшее коммунальное учебное учреждение Сумского областного совета «Лебединский педагогическое училище имени А.С.Макаренко » , Вищий комунальний навчальний заклад Сумської обласної ради «Лебединське педагогічне училище імені А.С.Макаренка»

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.v36i0.3431

Keywords:

junior specialist, innovation, pedagogical technology, ICT

Abstract

Mandryka T., Mikhailenko N. The role and place of ICT in the teaching of psycho-pedagogical disciplines.

It is rotined in the article, what information technologies and on what stages of teaching use in a teaching-edukated process in Higher Educational Establishments І-ІІ levels of accreditation. In fact for today without the use of ICT it is impossible to provide equal access to high-quality education for all students.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

  • Т. В. Мандрико, Higher utility training institution of Sumy regional council «Lebedyn Pedagogical College AS Makarenko», Высшее коммунальное учебное учреждение Сумского областного совета «Лебединский педагогическое училище имени А.С.Макаренко », Вищий комунальний навчальний заклад Сумської обласної ради «Лебединське педагогічне училище імені А.С.Макаренка»
    teacher-methodologist

Published

13-09-2012

Issue

Section

Obsolete4

How to Cite

The role and place of ICT in the teaching of psycho-pedagogical disciplines. (2012). Pedagogy of Higher and Secondary Education, 36, 305-310. https://doi.org/10.31812/educdim.v36i0.3431