FORMATION OF STUDENTS 'SKILLS AND SKILLS OF INTELLECTUAL INTERACTION

Authors

  • S.M. Amelina , Dnipropetrovsk Agraruniversität , Дніпропетровський аграрний університет

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.4696

Keywords:

intellectual interactions skills, valueorientation, communicative behaviour, untraditional means of teaching

Abstract

The article considers the problem, ways and means of effective formingof the intellectual interaction skills.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

  • S.M. Amelina, , Dnipropetrovsk Agraruniversität, Дніпропетровський аграрний університет

    Doctor of Pedagogical Sciences

References

Волкова Н. П. Теоретичні та методичні засади підготовки майбутніх учителів до професійно-педагогічної комунікації: автореф. дис... д-ра пед. наук: спец. 13.00.04 / Н. П. Волкова. - Луганськ, 2006. - 36 с.

Гриньова В. М. Формування педагогічної культури майбутнього вчителя (теоретичний та методичний аспекти) / В. М. Гриньова. - Харків: Основа, 1998. - 300 с.

ванцев Н. І. Динаміка ціннісних орієнтацій студентської молоді протягом професійної підготовки: автореф. дис.... канд. псих, наук: спец. 19.00.07 / Н. І. Іванцев. - К., 2000. - 19 с.

Іонова О. М. Метод проектів як засіб розвитку творчості особистості / О. М. Іонова // Педагогіка і психологія формування творчої особистості: проблеми і пошуки. - Київ-Запоріжжя. - 2006. - Вип.38. - С. 74-80.

Колесникова О. Г. Проектний метод навчання та його значення для активізації пізнавальної діяльності учнів / О. Г. Колесникова // Педагогіка і психологія формування творчої особистості: проблеми і пошуки. - Київ-Запоріжжя. - 2003. - Вип.24. - С. 321-325.

Леонтьев А. Н. Деятельность. Сознание. Личность / А. Н. Леонтьев . - 2-е изд. - М.: Педагогика, 1971. - 382 с.

Published

14-01-2011

Issue

Section

Conditions and means of harmonization of intellectual and emotional aspects of p

How to Cite

FORMATION OF STUDENTS ’SKILLS AND SKILLS OF INTELLECTUAL INTERACTION. (2011). Pedagogy of Higher and Secondary Education, 31, 323-327. https://doi.org/10.31812/educdim.4696

Most read articles by the same author(s)