ЕМОЦІЙНІ ЧИННИКИ НАВЧАННЯ У ШКІЛЬНІЙ ПРАВОЗНАВЧІЙ ОСВІТІ УКРАЇНИ (1944-1991 рр.)

Authors

  • Ю. О. Голодна Криворізький педагогічний інститут ДВНЗ "КРИВОРІЗЬКИЙ НАЦІОНАЛЬНИЙ УНІВЕРСИТЕТ"

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.v33i0.1985

Keywords:

emotional learning, secondary school, education pravoznavcha

Abstract

У статті досліджуються емоційні чинники навчання у шкільній правознавчій освіті України у 1944−1991 рр. Проаналізовано дидактичні методи та прийоми, що впливають на емоційність навчання учнів шкільних правознавчих дисциплін.

Ключові слова: емоційність навчання, загальноосвітня школа, правознавча освіта.

The article considers the emotional factors of learning in school education pravoznavchiy Ukraine in 1944–1991 biennium. It was analyzed didactic methods and techniques that influenced the emotional learning of students pravoznavchym school subjects.

Key words: emotional learning, secondary school, education pravoznavcha.

Downloads

Download data is not yet available.

Published

27-10-2012

Issue

Section

Obsolete3

How to Cite

ЕМОЦІЙНІ ЧИННИКИ НАВЧАННЯ У ШКІЛЬНІЙ ПРАВОЗНАВЧІЙ ОСВІТІ УКРАЇНИ (1944-1991 рр.). (2012). Pedagogy of Higher and Secondary Education, 33, C. 428-432. https://doi.org/10.31812/educdim.v33i0.1985