ВЗАЄМОДІЯ ІНТЕЛЕКТУАЛЬНОГО Й ЕМОЦІЙНОГО АСПЕКТІВ В ОСВІТНЬОМУ ПРОЦЕСІ: РЕТРОСПЕКТИВНИЙ ДОСВІД
DOI:
https://doi.org/10.31812/educdim.v33i0.1990Keywords:
intellectual and emotional aspects, historical experience, educational process, Ivan OgienkoAbstract
У статті доведено, що вища школа повинна бути спрямована на підготовку фахівця, компетентного професіонала на інтелектуально- емоційних засадах, що сприяє розвитку інтелектуально-духовної особистості. Головним завданням викладача є полегшення і, разом з тим, стимулювання процесу навчання студентів: уміння створювати відповідну атмосферу, сприятливу інтелектуальну й емоційну обстановку в аудиторії, психологічний комфорт і підтримку. Вивчення наукового педагогічного доробку вченого- лінгводидакта І. Огієнка, може сприяти успішному вирішенню означеного нами кола питань.
Ключові слова: інтелектуальний та емоційний аспекти, історичний досвід, освітній процес, Іван Огієнко.
It is well-proven in the article, that higher school must be directed on preparation of specialist, competent professional, on intelektual'no- emotional principles, that assists development intellectually spiritual personalities. The main task of teacher is a facilitation and, at the same time, stimulation of process of studies of students: ability to create the proper atmosphere, favourable intellectual and emotional situation in audiences, psychological comfort and support. Study of scientific pedagogical work of vchenogo- lingvodidakta of I. Ogienka, can be instrumental in the successful decision of the circle of questions marked by us.
Key words: intellectual and emotional aspects, historical experience, educational process, Ivan Ogienko.
Downloads
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2011 Л. І. Орєхова

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.