The problem of continuity preschool and primary education

Authors

  • С. М. Кондратюк Sumy State Pedagogical University named after AS Makarenko , Сумской государственный педагогический университет имени А. С. Макаренко , Сумський державний педагогічний університет імені А. С. Макаренка
  • Н. М. Павлущенко Sumy State Pedagogical University named after AS Makarenko , Сумской государственный педагогический университет имени А. С. Макаренко , Сумський державний педагогічний університет імені А. С. Макаренка
  • О. М. Король Sumy State Pedagogical University named after AS Makarenko , Сумской государственный педагогический университет имени А. С. Макаренко , Сумський державний педагогічний університет імені А. С. Макаренка

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.v37i0.3335

Keywords:

continuity, children, preschool age, preschool and primary education

Abstract

Condratyuk S. M., Pavluschenko N. M., Corol O. M. The problem of continuity preschool and primary education.

There are questions about the psychological and educational preparation of preschool children for school and the necessity of training teachers for these activities consider in the article. We discover the scientific aspects of continuity pre-school and primary education; show the positive influence from the work of the kindergarten to the primary school.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

  • С. М. Кондратюк, Sumy State Pedagogical University named after AS Makarenko, Сумской государственный педагогический университет имени А. С. Макаренко, Сумський державний педагогічний університет імені А. С. Макаренка

    Ph.D. (Educational Sciences), Assintаnt Professor

  • Н. М. Павлущенко, Sumy State Pedagogical University named after AS Makarenko, Сумской государственный педагогический университет имени А. С. Макаренко, Сумський державний педагогічний університет імені А. С. Макаренка

    Ph.D. (Educational Sciences), Assintаnt Professor

  • О. М. Король, Sumy State Pedagogical University named after AS Makarenko, Сумской государственный педагогический университет имени А. С. Макаренко, Сумський державний педагогічний університет імені А. С. Макаренка

    Ph.D. (Educational Sciences), Assintаnt Professor

Published

14-02-2013

Issue

Section

Current issues of education

How to Cite

The problem of continuity preschool and primary education. (2013). Pedagogy of Higher and Secondary Education, 37, 322-326. https://doi.org/10.31812/educdim.v37i0.3335