Current approaches to defining the concept of "cross-curricular"

Authors

  • Н. Т. Тверезовська National University of Life and Environmental Sciences of Ukraine image/svg+xml
  • В. П. Сидорко Department of Boyer College of Ecology and Natural Resources of the National University of Bioresource and Natural Resources of Ukraine , Обособленное подразделение Национального университета биоресурсов и природопользования Украины «Боярский колледж экологии и природных ресурсов» , Відокремлений підрозділ Національного університету біоресурсів і природокористування України «Боярський коледж екології і природних ресурсів»

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.v34i0.3615

Keywords:

communication, knowledge, skills, interdisciplinary communication, special disciplines

Abstract

 Tverezovsʹka N. T., Sydorko V. P. Current approaches to defining the concept of "cross-curricular". From a philosophical, psychological, pedagogical, methodological, anatomical and physiological, economic, ethnological point of view an attempt to summarize the genesis of the modern definition of the term «interdisciplinary communication».

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

  • Н. Т. Тверезовська, National University of Life and Environmental Sciences of Ukraine

    Doctor of Pedagogical Sciences, Professor

  • В. П. Сидорко, Department of Boyer College of Ecology and Natural Resources of the National University of Bioresource and Natural Resources of Ukraine, Обособленное подразделение Национального университета биоресурсов и природопользования Украины «Боярский колледж экологии и природных ресурсов», Відокремлений підрозділ Національного університету біоресурсів і природокористування України «Боярський коледж екології і природних ресурсів»

    Lecturer

Published

13-01-2012

Issue

Section

Current issues of education

How to Cite

Current approaches to defining the concept of "cross-curricular". (2012). Pedagogy of Higher and Secondary Education, 34, 315-320. https://doi.org/10.31812/educdim.v34i0.3615

Most read articles by the same author(s)