RETROSPECTIVE ANALYSIS OF COGNITIVE ACTIVITIES AS A PHILOSOPHICAL PROBLEM

Authors

  • O.B. Брижатенко ,

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.5563

Abstract

In clause the author traces development of concepts "cognitive" and "cognitive activity99 in philosophical sources. The modem philosophical approaches to interpretation of the term "cognitive activity99 are opened.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Бим-Бад Б.М. Педагогические идеи в ранних произведениях Гегеля // Советская педагогика. - 1986. - № 7. - С. 121-124.

Зотов А.Ф., Мельвиль Ю.К. Буржуазная философия середины ХІХ-начала XX века. - М., 1988.

Корнилов С.В. Кантовское обоснование педагогики // Советская педагогика. - 1989. - № 11. - С. 122-126.

Налимов В.В. Спонтанность сознания. - М., 1989.

Поспелов Г.С., Поспелов Д.А. Искусственный интеллект - прикладные системы. - М., 1985.

Пугач Г.В. Познавательная активность человека. - М.: Изд-во полит, лит-ры, 1985.

Скирбекк Г., Гилье Н. История философии: Учеб.пособие для студ.высш.учеб. заведений / Пер. с нем. В.И.Кузнецова; Под ред. С.Б.Крымского. - М.: ВЛАДОС, 2001.

Суркова Л.В. От теории познания - к философии познания?// Вестник МУ. Серия 7. Философия. - 2001. - № 2. - С. 3-16.

Філософія: Навч.посіб. - 3-тє вид., стер. / За ред. І.Ф. Надольного. - К.: Вікар, 2003.

Философский энциклопедический словарь. - М.: Сов. энциклопедия, 1983.

Published

24-05-2022

Issue

Section

Improving the educational process in the practice of secondary school

How to Cite

RETROSPECTIVE ANALYSIS OF COGNITIVE ACTIVITIES AS A PHILOSOPHICAL PROBLEM. (2022). Pedagogy of Higher and Secondary Education, 11, 376-382. https://doi.org/10.31812/educdim.5563

Most read articles by the same author(s)