Professional reflection as a condition of formation of innovational activity of the future teacher

Authors

  • N.M. Chernuha Luhansk National Pedagogical University named after Taras Shevchenko , Луганський національний педагогічний університет ім. Тараса Шевченка
  • V.H. Muromets Luhansk National Pedagogical University named after Taras Shevchenko , Луганський національний педагогічний університет ім. Тараса Шевченка

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.5973

Keywords:

reflection, psychological mechanisms of reflection, pedagogical terms of forming of reflection, alienation, self-identification, professional «І-conception»

Abstract

In the article is examined and is determined psychological -pedagogical aspect of forming of professional reflection in the conditions of innovative activity offuture teachers.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Доманский Е. В. Рефлексия как элемент ключевой образовательной компетенции // Интернет-журнал «Эйдос». - 2003. - 24 апреля. http://www. eidos. ru/joumal/2003/0424. htm

Зеер Є. Ф. Психология профессионального образования: Учеб. пособие.-2-е изд., перераб.- М., 2003.

Зязюн І. А. Рефлексія людини в іуманітарній філософії // Світло. - 1998. - № 1.

Желанова В. В. Теоретико-методологічні аспекти формування педагогічної рефлексії майбутного вчителя // Вісник ЛНПУ імені Тараса Шевченка.-2007.-№ 3(120) лютий.

Маркова A. K. Психологічні критерії і ступені професіоналізму учителя // Педагошка.-1995.- № 6 - С. 55-63.

Психологічний словник / За ред. В.І. Войгко.- К., 1982.

Хуторской А. В. Ключевые компетенции как компонент личностно-ориентированной парадигмы образования // Народное образование. - № 2. - 2003. - С. 58-64.

Published

10-05-2007

How to Cite

Professional reflection as a condition of formation of innovational activity of the future teacher. (2007). Pedagogy of Higher and Secondary Education, 18(2), 190-196. https://doi.org/10.31812/educdim.5973