THE ROLE OF INTERDISCIPLINARY RELATIONS IN THE PROCESS STUDYING A FOREIGN LANGUAGE IN HIGHER EDUCATION

Authors

  • Z.I. Vedrenkova ,

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.6463

Abstract

The article deals with application of inter-subject relations in the process of foreign language teaching with the aim of enrichment of the content of education.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Іванцюк Т.І. Реалізація міжпредметних зв’язків у процесі вивчення іноземної мови та зарубіжної літератури у школі // Іноземні мови. - 2004. - № 3.

Коменський Я.А. Мир чувственных вещей в картинках // Под ред. Проф. A.A. Красновского- M.: Учпедгиз, 1957.

Тесленко О.В. Міжпредметні зв’язки у системі шкільної освіти // Засоби навчальної та науково-дослідної роботи: Збірник наукових праць. - X.: ХДПУ, 1998.- Вип. 8-9.

Хоменко В.Г., Дембновецька К.В. Навчання монологічного мовлення учнів старшої загальноосвітньої школи на основі автентичних текстів країнознавчого характеру // Іноземні мови. - 2002. - № 2.

Published

29-12-2007

Issue

Section

Articles

How to Cite

THE ROLE OF INTERDISCIPLINARY RELATIONS IN THE PROCESS STUDYING A FOREIGN LANGUAGE IN HIGHER EDUCATION. (2007). Pedagogy of Higher and Secondary Education, 19, 101-105. https://doi.org/10.31812/educdim.6463