THE ROLE OF THE COURSE “INFORMATION AND COMMUNICATION MEANS LEARNING ”IN THE FORMATION OF DIDACTIC SKILLS FUTURE TEACHER

Authors

  • T.H. Kramarenko ,

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.6726

Abstract

In the article typical tasks activity of future teachers of mathematics are analysed in the process of study of course of “informatively-communication facilities of teaching”, the questions of forming of didactic abilities are considered.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Бульвінська О.І. Формування дидактичних умінь у студентів педагогічних університетів України: Дис. ...канд. пед. наук. Київ, 1998. - 185 с.

Жалдак М.І. Педагогічний потенціал комп’ютерно-орієнтованих систем навчання математики // Комп’ютерно-орієнтовані системи навчання. 36. наук праць / Редкол. - К.:НПУ ім. М.П. Драгоманова. - Вип.7. - 2003 - С. 3-16.

Крамаренко Т.Г. Уроки математики з комп’ютером. Посібник для вчителів і студентів / За ред. М.І. Жалдака. - Кривий Ріг: Видавничий дім, 2008. - 272 с. DOI: https://doi.org/10.31812/0564/570

Програма спеціального курсу “Навчальні дослідження та їх підтримка засобами ІКТ у курсі геометрії (алгебри і початків аналізу) загальноосвітніх навчальних закладів” (автори М.І. Жалдак, В.Ю. Биков, Ю.О. Жук, С.А. Раков, Л.I. Білоусова, В.П. Горох) // Теорія та методика навчання математики, фізики, інформатики: Збірник наукових праць. Випуск VI: В 3-х томах. -

Кривий Ріг: Видавн. відділ НметАУ, 2006. - Т.1: Теорія та методика навчання математики. - С. 4-20.

Раков С.А. Формування математичних компетентностей учителя математики на основі дослідницького підходу у навчанні з використанням інформаційних технологій: Дис. ... доктора пед. наук: 13.00.02. - К., 2005. - 503 с.

Published

01-09-2008

Issue

Section

Articles

How to Cite

THE ROLE OF THE COURSE “INFORMATION AND COMMUNICATION MEANS LEARNING ”IN THE FORMATION OF DIDACTIC SKILLS FUTURE TEACHER. (2008). Pedagogy of Higher and Secondary Education, 21, 396-403. https://doi.org/10.31812/educdim.6726

Most read articles by the same author(s)