Particularities of the design and development of tests for teaching knowledge control
DOI:
https://doi.org/10.31812/educdim.v42i0.2816Keywords:
control of knowledge, teacher testing, test control, validityAbstract
Butyrina M. V. Particularities of the design and development of tests for teaching knowledge control
The article describes the current problems of the organization of control test for students’ ‘knowledge of higher educational institutions, described the objectives and types of teacher testing, development and studied the sequence requirements for the establishment and application of tests, investigated the advantages and disadvantages of the test control knowledge as a way to control the students’ knowledge.
Downloads
Download data is not yet available.
Metrics
Metrics Loading ...
Abstract views: 106
/ PDF downloads: 137
References
1. Аванесов В. С. Определение исходных понятий теории педагогических измерений / В. С. Аванесов // Педагогические измерения. − 2005. − No 2. − С. 17–20.
2. Берещук М. Я. Тестовий контроль і рейтинг в освіті : [навч. посіб.] / М. Я. Берещук, Ю. П. Бархаєв, Г. В. Стадник. – Харків : ХНАМГ, 2006. – 106 с.
3. Булах І. Основи педагогічного оцінювання. Частина І. Теорія: навчально-методичні та інформаційно-довідкові матеріали для педагогічних працівників / за заг. ред. І. Булах. – К. : Майстер-клас, 2005. – 230 с.
4. Дорошенко Ю. Педагогічна діагностика та оцінювання результатів тестування / Ю. Дорошенко, П. Ротаєнко, Н. Семенюк // Завуч. – 2005. – No 20–21. – С. 56–60.
5. Кухар Л. О. Конструювання тестів. Курс лекцій : [навч. посіб.] / Л. О. Кухар, В. П. Сергієнко. – Луцьк, 2010. – 182 с.
6. Лукіна Т. О. Технології діагностики та оцінювання навчальних досягнень : [навчально-методичні матеріали] / Т. О. Лукіна. – К. : НМЦВД, 2007. – 62 с.
7. Малихін А. Тестовий контроль і підвищення якості освіти у вищій педагогічній школі / А. Малихін. – К. : Рідна школа, 2006. – Червень. – С. 9−11.
8. Польова Л. М. Тестовий контроль як засіб оптимізації навчального процесу [Електронний ресурс] / Л. М. Польова // Режим доступу: http://conferences. neasmo.org.ua/node/767.
2. Берещук М. Я. Тестовий контроль і рейтинг в освіті : [навч. посіб.] / М. Я. Берещук, Ю. П. Бархаєв, Г. В. Стадник. – Харків : ХНАМГ, 2006. – 106 с.
3. Булах І. Основи педагогічного оцінювання. Частина І. Теорія: навчально-методичні та інформаційно-довідкові матеріали для педагогічних працівників / за заг. ред. І. Булах. – К. : Майстер-клас, 2005. – 230 с.
4. Дорошенко Ю. Педагогічна діагностика та оцінювання результатів тестування / Ю. Дорошенко, П. Ротаєнко, Н. Семенюк // Завуч. – 2005. – No 20–21. – С. 56–60.
5. Кухар Л. О. Конструювання тестів. Курс лекцій : [навч. посіб.] / Л. О. Кухар, В. П. Сергієнко. – Луцьк, 2010. – 182 с.
6. Лукіна Т. О. Технології діагностики та оцінювання навчальних досягнень : [навчально-методичні матеріали] / Т. О. Лукіна. – К. : НМЦВД, 2007. – 62 с.
7. Малихін А. Тестовий контроль і підвищення якості освіти у вищій педагогічній школі / А. Малихін. – К. : Рідна школа, 2006. – Червень. – С. 9−11.
8. Польова Л. М. Тестовий контроль як засіб оптимізації навчального процесу [Електронний ресурс] / Л. М. Польова // Режим доступу: http://conferences. neasmo.org.ua/node/767.
Downloads
Published
13-11-2014
How to Cite
Бутиріна, М. (2014). Particularities of the design and development of tests for teaching knowledge control. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 42, 151–155. https://doi.org/10.31812/educdim.v42i0.2816
Issue
Section
Current issues of education
License
Copyright (c) 2014 Марина Бутиріна
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.