Modern state of problem of forming of professionalism of future economists
DOI:
https://doi.org/10.31812/educdim.v42i0.2821Keywords:
structure of an economist’s activity, specialist’s occupational significant qualities, students’ occupational directednessAbstract
Kovalenko O. V. Modern state of problem of forming of professionalism of future economists.
The modern state of the problem of forming of the future economists’ professionalism is analyzed by the author in this article, the factors defining the level of an economist’s qualification for the occupational activity are examined, the levels of the students’ occupational directedness and the criteria of the formedness of the occupational knowledge of the students of the economical specialties are also defined.
Downloads
Download data is not yet available.
Metrics
Metrics Loading ...
Abstract views: 118
/ PDF downloads: 114
References
1. Башкаева Э. Х. Разработка профессионально значимых качеств у студентов / Э. Х. Башкаева // Личностно-ориентированный подход в воспитании и образовании. – 2011. – С. 86–92.
2. Беспалько В. П. Педагогика и прогрессивные технологии обучения / В. П. Беспалько. – М. : ИРПО, 2005. – 332 с.
3. Кикоть В. Я. Проблемы управления и пути развития профессиональной подготовки слушателей вузов : [монография] / В. Я. Кикоть. – СПб. : Санкт-Петербургская академия МВД России, 1997. – 205 с.
4. Кузьмина Н. В. Методы исследования педагогической деятельности / Н. В. Кузьмина. – СПб. : Машиностроение, 1999. – 302 с.
2. Беспалько В. П. Педагогика и прогрессивные технологии обучения / В. П. Беспалько. – М. : ИРПО, 2005. – 332 с.
3. Кикоть В. Я. Проблемы управления и пути развития профессиональной подготовки слушателей вузов : [монография] / В. Я. Кикоть. – СПб. : Санкт-Петербургская академия МВД России, 1997. – 205 с.
4. Кузьмина Н. В. Методы исследования педагогической деятельности / Н. В. Кузьмина. – СПб. : Машиностроение, 1999. – 302 с.
Downloads
Published
13-11-2014
How to Cite
Коваленко, О. (2014). Modern state of problem of forming of professionalism of future economists. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 42, 171–176. https://doi.org/10.31812/educdim.v42i0.2821
Issue
Section
Current issues of education
License
Copyright (c) 2014 Олександр Коваленко
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.