Intellectual culture and intellectual development of specialist as a strategic aim of quality pedagogical education

Authors

  • Крістіна Тамбовська

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.v42i0.2828

Keywords:

intelligence, culture, intellectual culture, intellectual development of specialist, teacher of initial school

Abstract

Tambovskaya K. V. Intellectual culture and intellectual development of specialist as a strategic aim of quality pedagogical education.

Studying of a problem of definition of intellectual culture, which is considered by us as difficult personal education and is defined proceeding from etymology of the concepts «intelligence» and «culture», considers specifics of professionally meaning lines of the identity of future elementary school teacher, provides realization of certain functions in system of professional activity and the sphere of private life.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 114 / PDF downloads: 113

References

1. Гриньова В. М. Формування педагогічної культури майбутнього вчителя (теоретичний та методичний аспект) / В. М. Гриньова. – Х. : Основа, 1999. – 300 с.
2. Елканов С. Б. Основы профессионального самовоспитания будущего учителя / Самсадин Бутохович Елканов. – М. : Просвещение, 1989. – 175 с.
3. Иванова Т. В. Культурологическая подготовка будущего учителя : [монография] / Татьяна Викторовна Иванова. – К. : ЦВП, 2005. – 282 с.
4. Пальшкова І. О. Практико-орієнтований підхід у формуванні професійно-педагогічної культури вчителів початкової школи : [монографія] / Ірина Олександрівна Пальшкова. – Одеса : Букаєв Вадим Вікторович, 2009. – 339 с.
5. Семиченко В. А. Пути повышения эффективности изучения психологии / Валентина Анатолиивна Семиченко. – К. : Магістр-в, 1997. – 124 с.

Published

13-11-2014

How to Cite

Тамбовська, К. (2014). Intellectual culture and intellectual development of specialist as a strategic aim of quality pedagogical education. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 42, 208–213. https://doi.org/10.31812/educdim.v42i0.2828

Issue

Section

Current issues of education