Stages of implementation of educational dialogue into the process of learning foreign languages by future miners
DOI:
https://doi.org/10.31812/educdim.v41i0.2856Keywords:
educational dialogue, speech competence, stages of entering a dialogueAbstract
Bakum Z. P., Lapina V. O. Stages of implementation of educational dialogue into the process of learning foreign languages by future miners.
The article describes the stages of introduction an educational dialogue into the process of learning foreign languages as means of forming speech competence of technical specialties students (future miners’ competence); researches specifics of four levels of educational dialogue (basic, intermediate,upper-intermediate and advanced); contains practical recommendations, which will help to avoid mistakes in dialogic learning organization.
Downloads
Metrics
References
2. Песняева Н. А. Учебный диалог как средство развития речевой деятельности младших школьников : дис. ... канд. пед. наук : 13.00.01 / Наталья Александровна Песняева. − Москва, 2004. − 214 с.
3. Сімкова І. О.Комплекс вправ для формування професійно орієнтованої мовленнєвої компетенції в діалогічному мовленні у студентів інженерних спеціальностей / І. О. Сімкова // Іноземні мови. – 2009. – No 3. – С. 23–26.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2014 Зінаїда Бакум, Вікторія Лапіна
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.