Modernisation of Higher School of Ukraine in modern conditions to form a professional speech specialist philological profile

Authors

  • Ірина Дроздова

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.v41i0.2900

Keywords:

education modernization, professional speaking, competence complex, linguistic professional education, personality formation

Abstract

Drozdovа I. P. Modernisation of Higher School of Ukraine in modern conditions to form a professional speech specialist philological profile.

This article takes into consideration the problem of professional formation of the non-philological specialists in conditions of the High School modernization in modern conditions of development of Ukrainian society. Author distinguishes the concept of «linguistic professional education» related to the formation of professionally perfect person.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 98 / PDF downloads: 108

References

1. Богуш А. М. Принципи модернізації вищої освіти / А. М. Богуш // Психолого-педагогічні основи гуманізації навчально-виховного процесу в школі та ВНЗ. – Рівне, 2003. – Вип. 4, Ч. 1. – С. 6–9.
2. Вища освіта і Болонський процес :[навч. посіб. для студ. вищ. навч. закл.] / М. Ф. Дмитриченко, Б. І. Хорошун, О. М. Язвінська, В. Д. Дончук. – К. : Знання України, 2006. – 440 с.
3. Вища освіта України і Болонський процес: [навч. посібник] / М. Ф. Степко, Я. Я. Болюбаш, В. Д. Шинкарук, В. В. Грубінко, І. І. Бабин; за ред. В. Г. Кременя. – Тернопіль: Навчальна книга. – Богдан, 2004. – 384 с.
4. Педагогічні технології : теорія і практика : [навч.-метод. посіб.] / за ред. проф. М. В. Гриньової. – Полтава : АСМІ, 2006. – 230 с.
5. Русанівський В. М. Мова в нашому житті / В. М. Русанівський. – К. : Наук. думка, 1989. – 112 с.

Published

08-05-2014

How to Cite

Дроздова, І. (2014). Modernisation of Higher School of Ukraine in modern conditions to form a professional speech specialist philological profile. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 41, 198–203. https://doi.org/10.31812/educdim.v41i0.2900

Issue

Section

Current issues of education