Essence and structure of the phenomenon of «interpretational competence pedagogical college students»
DOI:
https://doi.org/10.31812/educdim.v41i0.2927Keywords:
interpretative activity, interpretative competence, components of future teachers’ interpretative competenceAbstract
Tkachuk I. O. Essence and structure of the phenomenon of «interpretational competence pedagogical college students».
The article deals with such notions as «interpretative activity», «interpretative competence»; discloses the nature and structure of the phenomenon of «interpretative competence of students of pedagogical college». It is defined that the structure of interpretative competence of students of pedagogical college contains axiological, cognitive, activity-creative and reflective components with specific characteristics.
Downloads
Download data is not yet available.
Metrics
Metrics Loading ...
Abstract views: 98
/ PDF downloads: 120
References
1. Бондаревська Е. В. Парадигмальний підхід до розробки змісту ключових педагогічних компетенцій / Е. В. Бондаревська, С. В. Кульневич // Педагогіка. – 2004. – No 10. – С. 23–31.
2. Власова О. І. Педагогічна психологія:[навч. посібник] / О. І. Власова. – К., 2005. – 315 с.
3. Закирова А. Ф. Теоретические основы педагогической герменевтики: [монография] / А. Ф. Закирова. – Тюмень : Изд-во Тюменского гос. ун-та, 2001. – 152 с.
4. Ищенко Е. Н. Новая парадигма интерпретации в дискурсивном поле современной философии / Е. Н. Ищенко // Вестник МГУ. Серия 7 Философия. – 2004. – No 6. – С. 62–74.
5. Кан-Калик В. А. Педагогическая деятельность как творческий процесс / В. А. Кан-Калик. –М., 1976. – 286 с.
6. Кацова Л. І. Формування професійного інтересу у майбутніх учителів у процесі педагогічної практики: автореф. дис. на здобуття наук. ступеня доктора пед. наук: спеціальність 13.00.04 «Теорія та методика професійної освіти» / Л. І. Кацова. – Харків, 2005. – 19 с.
7. Корепанова Н. В. Профессионально-личностное становление и развитие педагога / Н. В. Корепанова // Педагогика. – 2003. – No 3. – С. 66–71.
8. Костюк А. Г. Восприятие мелодии. Мелодические параметры процесса восприятия музыки / А. Г. Костюк. – К. : Наукова думка, 1986. – 189 с.
9. Кузнєцова О. А. Потреба у професійно-орієнтованій рефлексії як умова формування самовизначення майбутнього вчителя / О. А. Кузнєцова // Науковий вісник Південноукраїнського державного педагогічного університету імені К. Д. Ушинського: зб. наук. пр. – 2004. − С. 67–74.
10. Пономарев Я. А. Психология творчества: общая, No 5–6. –дифференциальная, прикладная / Я. А. Пономарев. – М. : Наука, 1990. – 222 с.
2. Власова О. І. Педагогічна психологія:[навч. посібник] / О. І. Власова. – К., 2005. – 315 с.
3. Закирова А. Ф. Теоретические основы педагогической герменевтики: [монография] / А. Ф. Закирова. – Тюмень : Изд-во Тюменского гос. ун-та, 2001. – 152 с.
4. Ищенко Е. Н. Новая парадигма интерпретации в дискурсивном поле современной философии / Е. Н. Ищенко // Вестник МГУ. Серия 7 Философия. – 2004. – No 6. – С. 62–74.
5. Кан-Калик В. А. Педагогическая деятельность как творческий процесс / В. А. Кан-Калик. –М., 1976. – 286 с.
6. Кацова Л. І. Формування професійного інтересу у майбутніх учителів у процесі педагогічної практики: автореф. дис. на здобуття наук. ступеня доктора пед. наук: спеціальність 13.00.04 «Теорія та методика професійної освіти» / Л. І. Кацова. – Харків, 2005. – 19 с.
7. Корепанова Н. В. Профессионально-личностное становление и развитие педагога / Н. В. Корепанова // Педагогика. – 2003. – No 3. – С. 66–71.
8. Костюк А. Г. Восприятие мелодии. Мелодические параметры процесса восприятия музыки / А. Г. Костюк. – К. : Наукова думка, 1986. – 189 с.
9. Кузнєцова О. А. Потреба у професійно-орієнтованій рефлексії як умова формування самовизначення майбутнього вчителя / О. А. Кузнєцова // Науковий вісник Південноукраїнського державного педагогічного університету імені К. Д. Ушинського: зб. наук. пр. – 2004. − С. 67–74.
10. Пономарев Я. А. Психология творчества: общая, No 5–6. –дифференциальная, прикладная / Я. А. Пономарев. – М. : Наука, 1990. – 222 с.
Downloads
Published
08-05-2014
How to Cite
Ткачук, І. (2014). Essence and structure of the phenomenon of «interpretational competence pedagogical college students». Pedagogy of Higher and Secondary Education, 41, 321–325. https://doi.org/10.31812/educdim.v41i0.2927
Issue
Section
Obsolete3
License
Copyright (c) 2014 Ірина Ткачук
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.