Information technology a key competence of teachers of foreign languages schools as a necessary condition for their professional development
DOI:
https://doi.org/10.31812/educdim.v38i0.3105Keywords:
key competences, informational-technological key competence, teachers of foreign languages, teachers of the institutes of higher educationAbstract
Egorovа V. V. Information technology a key competence of teachers of foreign languages schools as a necessary condition for their professional development.
The article is dedicated to the analysis and argumentations the components and characteristics of the informational-technological key competence of teachers of the institutes of higher education, practical application is added.
Downloads
Download data is not yet available.
Metrics
Metrics Loading ...
Abstract views: 111
/ PDF downloads: 106
References
1. Про затвердження норм часу для планування і обліку навчальної роботи та переліків основних видів методичної, наукової й організаційної роботи педагогічних і науково-педагогічних працівників вищих навчальних закладів : наказ М-ва освіти і науки України No 450 від 07.08.02 р. // Інформ. зб. М-ва освіти і науки України. – 2002. – No 22. – С. 3–11.
2. Кваліфікаційні вимоги до професійної діяльності педагогічних працівників // Збірник матеріалів за результатами дослідження / за заг. ред. Г. В. Єльникової. – Київ–Черкаси, 2010. − 144 с.
3. Єгорова В. В. Розвиток ключових компетентностей науково-педагогічних працівників у системі методичної роботи вищого навчального закладу: дис. ... канд. пед. наук: 13.00.04 / Єгорова Вероніка В’ячеславівна. – К., 2011. – 288 с.
4. Падалка О. С. Інтенсивні технології навчання / Падалка Олег Семенович // Вища освіта України. – 2002. – No 2. – С. 91–95.
5. Цідило І. М. Вплив ІКТ-компетентності педагога на використання інноваційних технологій у навчальному процесі / Цідило Іван Миколайович // Професійні компетенції та компетентності вчителя: матеріали регіон. наук.-практ. семінару. – Тернопіль : Вид-во ТНПУ ім. В. Гнатюка, 2006. – С. 44–46.
2. Кваліфікаційні вимоги до професійної діяльності педагогічних працівників // Збірник матеріалів за результатами дослідження / за заг. ред. Г. В. Єльникової. – Київ–Черкаси, 2010. − 144 с.
3. Єгорова В. В. Розвиток ключових компетентностей науково-педагогічних працівників у системі методичної роботи вищого навчального закладу: дис. ... канд. пед. наук: 13.00.04 / Єгорова Вероніка В’ячеславівна. – К., 2011. – 288 с.
4. Падалка О. С. Інтенсивні технології навчання / Падалка Олег Семенович // Вища освіта України. – 2002. – No 2. – С. 91–95.
5. Цідило І. М. Вплив ІКТ-компетентності педагога на використання інноваційних технологій у навчальному процесі / Цідило Іван Миколайович // Професійні компетенції та компетентності вчителя: матеріали регіон. наук.-практ. семінару. – Тернопіль : Вид-во ТНПУ ім. В. Гнатюка, 2006. – С. 44–46.
Downloads
Published
16-05-2013
How to Cite
Єгорова, В. В. (2013). Information technology a key competence of teachers of foreign languages schools as a necessary condition for their professional development. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 38, 27–31. https://doi.org/10.31812/educdim.v38i0.3105
Issue
Section
Theoretical and practical problems of higher school pedagogy
License
Copyright (c) 2013 Вероніка В’ячеславівна Єгорова
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.