Workbook as a didactic means of preparing future teachers to implement a differentiated approach in teaching younger students
DOI:
https://doi.org/10.31812/educdim.v38i0.3119Keywords:
independent work of students, a workbook, the educational processAbstract
Prokofievа M. Yu. Workbook as a didactic means of preparing future teachers to implement a differentiated approach in teaching younger students.
The workbook is an important subject-signicant learning tool that has received general acceptance from teachers and students. The workbook activities are specically designed and is reected in a certain logic. Using a workbook facilitates teacher lesson planning, allows to combine oral and written work, saves students from a large amount of mechanical work, and also promotes learning process individualization.
Downloads
Download data is not yet available.
Metrics
Metrics Loading ...
Abstract views: 120
/ PDF downloads: 121
References
1. Алханов А. Самостоятельная работа студентов / А. Алханов // Высшее образование в России. – 2005. – No 11. – С.6–89.
2. Васютіна Т. М. Можливості робочого зошита на друкованій основі у вивченні студентами «Методики викладання курсу «Я і Україна» / Т. М. Васютіна // Науковий часопис НПУ імені М. П. Драгоманова. – 2008. – Вип. 8. – С. 21–25.
3. Прокоф’єва М. Ю. Індивідуалізація та диференціація навчання молодших школярів: [навч. посіб. для студ. вищ. навч. закладів] / М. Ю. Прокоф’єва. – Сімферополь: Таврида, 2013. – 224 с.
2. Васютіна Т. М. Можливості робочого зошита на друкованій основі у вивченні студентами «Методики викладання курсу «Я і Україна» / Т. М. Васютіна // Науковий часопис НПУ імені М. П. Драгоманова. – 2008. – Вип. 8. – С. 21–25.
3. Прокоф’єва М. Ю. Індивідуалізація та диференціація навчання молодших школярів: [навч. посіб. для студ. вищ. навч. закладів] / М. Ю. Прокоф’єва. – Сімферополь: Таврида, 2013. – 224 с.
Downloads
Published
16-05-2013
How to Cite
Прокоф’єва, М. Ю. (2013). Workbook as a didactic means of preparing future teachers to implement a differentiated approach in teaching younger students. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 38, 82–86. https://doi.org/10.31812/educdim.v38i0.3119
Issue
Section
Theoretical and practical problems of higher school pedagogy
License
Copyright (c) 2013 Марина Юріївна Прокоф’єва
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.