Educating liberal culture of students in the United States in the system of values and methodology of the Liberal Arts and Humanities
DOI:
https://doi.org/10.31812/educdim.v38i0.3247Keywords:
liberal culture, Liberal Arts and Humanities, critical thinkingAbstract
Fedorenko S. V. Educating liberal culture of students in the United States in the system of values and methodology of the Liberal Arts and Humanities.
The theoretical background of liberal humanitarian orientation of theUSА higher education, which is the basis of education for liberal culture of students, is highlighted in the paper. The author reflects on the shaping of personal liberal culture in the unity of social, aesthetic and moral foundations.
Downloads
Download data is not yet available.
Metrics
Metrics Loading ...
Abstract views: 106
/ PDF downloads: 98
References
1. Запесоцкий А. С. Философия и социология культуры : избр. труды / А. С. Запесоцкий. – СПбГУП : Наука, 2011. – 816 с.
2. Ліпман М. Критичне мислення: чим воно може бути? / М. Ліпман // Постметодика. – 2005. – No 2. (60). – С. 33–41.
3. Нейсбит Дж. Высокая технология, глубокая гуманность: Технологии и наши поиски смысла / Дж. Нейсбит. – М. : Транзиткнига, 2005. – 211 с.
4. Пелікан Я. Ідея університету / Я. Пелікан. – К. : Дух і літера, 2008. – 196 с.
5. Печчеи А. Человеческие качества /А. Печчеи. – М. : Прогресс., 1985. – 312 с.
6. Поппер К. Відкрите суспільство та його вороги / К. Поппер; [пер. з англ. О. Коваленка]. – Т. 1. – К. : Основи, 1994. – 259 с.
7. Роззак Т. Личность – планете: творческая дезинтеграция индустриального общества / Теодор Роззак. – М., 2005. – 396 с.
8. Фуко М. Слова и вещи. Археология гуманитарных наук / М. Фуко; [пер. с фр. В. П. Визгина, Н. С. Автономовой]. – М. : Прогресс, 1977. – 487 с.
9. Binstock J. S. Design from Disunity : Design from Disunity : The Tasks and Methods of American Colleges / Jeanne Schmidt Binstock. – University Microfilms International, 1977. – 1354 p. 10. Inkeles A. Becoming Modern: Individual Change in Six Developing / А. Inkeles, D.H. Smith // Cambridge: Mass, Harvard University Press, 1974. – 436 p.
11. The Educational Leadership Program // Newsletter. – Fall 2000. – V. 2 (Issue 1). – 11 р.
2. Ліпман М. Критичне мислення: чим воно може бути? / М. Ліпман // Постметодика. – 2005. – No 2. (60). – С. 33–41.
3. Нейсбит Дж. Высокая технология, глубокая гуманность: Технологии и наши поиски смысла / Дж. Нейсбит. – М. : Транзиткнига, 2005. – 211 с.
4. Пелікан Я. Ідея університету / Я. Пелікан. – К. : Дух і літера, 2008. – 196 с.
5. Печчеи А. Человеческие качества /А. Печчеи. – М. : Прогресс., 1985. – 312 с.
6. Поппер К. Відкрите суспільство та його вороги / К. Поппер; [пер. з англ. О. Коваленка]. – Т. 1. – К. : Основи, 1994. – 259 с.
7. Роззак Т. Личность – планете: творческая дезинтеграция индустриального общества / Теодор Роззак. – М., 2005. – 396 с.
8. Фуко М. Слова и вещи. Археология гуманитарных наук / М. Фуко; [пер. с фр. В. П. Визгина, Н. С. Автономовой]. – М. : Прогресс, 1977. – 487 с.
9. Binstock J. S. Design from Disunity : Design from Disunity : The Tasks and Methods of American Colleges / Jeanne Schmidt Binstock. – University Microfilms International, 1977. – 1354 p. 10. Inkeles A. Becoming Modern: Individual Change in Six Developing / А. Inkeles, D.H. Smith // Cambridge: Mass, Harvard University Press, 1974. – 436 p.
11. The Educational Leadership Program // Newsletter. – Fall 2000. – V. 2 (Issue 1). – 11 р.
Downloads
Published
16-05-2013
How to Cite
Федоренко, С. В. (2013). Educating liberal culture of students in the United States in the system of values and methodology of the Liberal Arts and Humanities. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 38, 361–366. https://doi.org/10.31812/educdim.v38i0.3247
Issue
Section
Obsolete3
License
Copyright (c) 2013 Світлана Вікторівна Федоренко
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.