The training of future teachers with specialization «The Christian ethics»

Authors

  • Л. Ю. Москальова Research Institute of Spiritual Human Development Volodymyr Dahl East Ukrainian National University Bogdan Khmelnitsky Melitopol State Pedagogical University

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.v37i0.3284

Keywords:

future teacher competence, the Christian ethic

Abstract

Moskalyova L. Y. The training of future teachers with specialization «The Christian ethics».

In the article the competence in the preparation of future teachers of Christian ethics, represented the essence of the main requirements for teachers, which should provide the educational process in this direction.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 116 / PDF downloads: 85

Author Biography

Л. Ю. Москальова, Research Institute of Spiritual Human Development Volodymyr Dahl East Ukrainian National University Bogdan Khmelnitsky Melitopol State Pedagogical University

Doctor of Education, Professor

References

1. Махортова М. В. Духовно-нравственное воспитание личности на основе православной этики: Социально-философский аналіз : дис. ... канд. филос. наук: 09.00.11 «Социальная философия» / Махортова Марина Владимировна. – Ставрополь : Северокавк. гос. техн. ун-т, 2000. – 174 с.
2. Куликова И. Я. История христианской музыки как компонент целостной музыкально-исторической подготовки студентов педагогического вуза : дис. ... канд. пед. наук: 13.00.02 «Теория и методика обучения и воспитания» / Куликова Ирина Яковлевна. – М. : МГОПУ им. М. А. Шолохова, 2004. − 167 с.
3. Столяров И. Н. Место и роль христианской этики в формировании духовно-ценностных ориентаций молодежи : дис. ... канд. филос. наук: 22.00.06 «Социология духовной жизни» / Столяров Игорь Николаевич. − М. : МПГУ, 1996. − 169 с.

Published

14-02-2013

How to Cite

Москальова, Л. Ю. (2013). The training of future teachers with specialization «The Christian ethics». Pedagogy of Higher and Secondary Education, 37, 98–101. https://doi.org/10.31812/educdim.v37i0.3284

Issue

Section

Theoretical and practical problems of higher school pedagogy