The principles of training students of agrarian specialities for professional communication in foreign linguistic environment

Authors

  • Ю. О. Ніколаєнко

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.v37i0.3285

Keywords:

the principles of training, the students of agrarian specialities, professional communication, a foreign linguistic environment

Abstract

Nikolayenko Y. The principles of training students of agrarian specialities for professional communication in foreign linguistic environment.

The article deals with the analyses of the principles of training students of agrarian specialities for professional communication in foreign linguistic environment. The specific character of each principle in the foreign language training of future agrarian specialists has been determined.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 118 / PDF downloads: 97

References

1. Комарова Э. П. Основы обучения иноязычному профессионально ориентированному опосредованному общению в системе вузовского образования / Э. П. Комарова. – Воронеж : Изд-во ВГТУ, 2000. – 175 с.
2. Пассов Е. И. Основы коммуникативной методики обучения иноязычному общению / Е. И. Пассов. – М. : Русский язык, 1989. – 276 с.
3. Тарнопольский О. Б. Методика обучения английскому языку делового общения: [учеб. пособ.] / О. Б. Тарнопольский, С. П. Кожушко. – К. : Ленвит, 2004. – 191 с.
4. Шубин Э. П. Языковая коммуникация и обучение иностранным языкам / Э. П. Шубин. – М. : Просвещение, 1972. – 350 с.
5. Щукин А. Н. Лингводидактический энциклопедический словарь / А. Н. Щукин. – М. : Астрель: АСТ : Хранитель, 2007. – 746 с.
6. Common European Framework of Reference for Languages: learning, teaching, assessment. – Cambridge: Cambridge University Press, 2001. – 260 p.

Published

14-02-2013

How to Cite

Ніколаєнко, Ю. О. (2013). The principles of training students of agrarian specialities for professional communication in foreign linguistic environment. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 37, 102–106. https://doi.org/10.31812/educdim.v37i0.3285

Issue

Section

Theoretical and practical problems of higher school pedagogy