Essence and features musical perception of pupils in music

Authors

  • Т. Д. Фурдак Kryvyi Rih Pedagogical Institute of the State Higher Educational Institution"Kryvyi Rih National University"

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.v37i0.3316

Keywords:

musical perception, emotional and conscious perception, cognition, cognitive interest

Abstract

Furdak T. D. Essence and features musical perception of pupils in music.

The article thoroughly essence and features musical perception by pupils for music lessons. Based on the theoretical analysis of the investigations, experience university professors and teachers of music schools offer stages of the process ability to consciously perceive music students.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 187 / PDF downloads: 81

Author Biography

Т. Д. Фурдак, Kryvyi Rih Pedagogical Institute of the State Higher Educational Institution"Kryvyi Rih National University"

Senior Lecturer

References

1. Алиев Ю. Б. Настольная книга школьного учителя-музыканта / Юлий Багирович Алиев. – М. : Гуманит. изд. центр ВЛАДОС, 2000. – 336 с.
2. Бочкарьов Л. Л. Проблема адекватності сприйняття музики / Л. Л. Бочкарьов // Музична психологія і психотерапія. – 2007. – No 3.
3. Выготский Л. С. Психология искусства / Лев Семенович Выготский. – М. : Искусство,1986. – 320 с.
4. Кабалевский Д. Б. Педагогические размышления: избранные статьи и доклады /Дмитрий Борисович Кабалевский. – М. : Просвещение, 1986. – 336 с.
5. Талызина Н. Ф. Психология музыкальных способностей / Н. Ф. Талызина, О. П. Лобанова. – М. : Выс. шк., 2009. – 244 с.
6. Теплов Б. М. Пихология музыкальных способностей / Б. М. Теплов // Избранные труды в 2т. – Т. 1. – М. : Педагогика, 1985.
7. Ткачова Н. П. Сприйняття музики у вихованні учнів загальноосвітньої школи. Теорія і методика мистецької освіти : [зб. наук. праць] / [Н. П. Ткачова ; ред. кол. О. П. Щолокова та ін.]. – К. : НПУ, 2000. – 181 с.

Published

14-02-2013

How to Cite

Фурдак, Т. Д. (2013). Essence and features musical perception of pupils in music. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 37, 233–237. https://doi.org/10.31812/educdim.v37i0.3316

Issue

Section

Obsolete8