Types of exercises to prepare students for writing essays

Authors

  • Л. С. Цоуфал Kryvyi Rih Pedagogical Institute of the State Higher Educational Institution"Kryvyi Rih National University"

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.v37i0.3317

Keywords:

writing, essay, types of essays, preparing to write essays

Abstract

Tsoufal L. S. Types of exercises to prepare students for writing essays.

The article described the composition as a form of work for the development of coherent speech, identify che tupes of exercises to prepare students dispersed to writing essays.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 127 / PDF downloads: 509

Author Biography

Л. С. Цоуфал, Kryvyi Rih Pedagogical Institute of the State Higher Educational Institution"Kryvyi Rih National University"

Senior Lecturer

References

1. Донченко Т. Учнівські твори як засіб мовленнєвого розвитку учнів / Тамара Донченко // Українська мова і література в школі. – 2009. – No 1. – С. 2–7.
2. Купалова А. Ю. Типология упражнений // Методика развития речи на уроках русского языка / А. Ю. Купалова, Н. Е. Богуславская, В. И. Капинос и др. / под. ред. Т. А. Ладыженской. – [2-е изд.]. – М. :
Просвещение, 1991. – С. 15–17.
3. Ладыженская Т. А. Система обучения сочинениям на уроках русского языка (ІV–VІІІ классы) / Т. А. Ладыженская. – М. : Просвещение, 1978. – 367 с.
4. Мельничайко В. Я Творчі роботи на уроках української мови: Конструювання. Редагування. Переклад [посіб. для вчит.] / Володимир Ярославович Мельничайко. – К. : Рад. школа, 1984. – 223 с.
5. Методика навчання української мови в середніх освітніх закладах / Кол. авторів за ред. М. І. Пентилюк: М. І. Пентилюк, С. О. Караман, О. В. Караман, О. М. Горошкіна та ін. – К. : Ленвіт, 2004. – 400 с.
6. Синиця І. О. Особливості мовного оформлення учнями своїх думок / І. О. Синиця // Українська мова і література в школі. – 1976. – No 3. – С. 61–66.

Published

14-02-2013

How to Cite

Цоуфал, Л. С. (2013). Types of exercises to prepare students for writing essays. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 37, 237–240. https://doi.org/10.31812/educdim.v37i0.3317

Issue

Section

Obsolete8