Methodology of word-centerism to children's language education in the works of French philosophers of the twentieth century
DOI:
https://doi.org/10.31812/educdim.v37i0.3346Keywords:
word-centerism, language education, French philosophers of the twentieth centuryAbstract
Polevikova O. B. Methodology of word-centerism to children's language education in the works of French philosophers of the twentieth century.
The author of the article examines the development of views on language nature and function in the works of French philosophers of the twentieth century as the methodological basis of word-centerism approach to language education and speech development of preschool and primary school aged children.
Downloads
Download data is not yet available.
Metrics
Metrics Loading ...
Abstract views: 85
/ PDF downloads: 100
References
1. Гадамер Х.-Г. Истина и метод: Основы филос. герменевтики: [пер. с нем.] / общ. ред. и вступ. ст. Б. Н. Бессонова. – М. : Прогресс, 1988. – 704 с.
2. Диб’як Н. Філософія мови. Шляхи до істини / Н. Диб’як // Дивослово. – 1997. – No5–6. – С.15–16.
3. Танатография Эроса: Жорж Батай и французская мысль середины XX века: [сб. статей А. Бретона, Ж. П. Сартра, Г. Марселя, М. Бланшо, Р. Барта и др., а также избр. работы самого Ж. Батая]. – СПб. : Мифрил, 1994. – 346 с.
4. Фуко М. Археологія знання / Мішель Фуко. – Київ : Знання, 1996. – 156 с.
5. Хайдеггер М. Время и бытие: Статьи и выступления / [cост., пер. с нем. и ком. В. В. Бибихина]. – М. : Республика, 1993. – 447 с.
6. Хесле В. Гении философии нового времени / В. Хесле // М. : Наука, 1992. – 224 с.
2. Диб’як Н. Філософія мови. Шляхи до істини / Н. Диб’як // Дивослово. – 1997. – No5–6. – С.15–16.
3. Танатография Эроса: Жорж Батай и французская мысль середины XX века: [сб. статей А. Бретона, Ж. П. Сартра, Г. Марселя, М. Бланшо, Р. Барта и др., а также избр. работы самого Ж. Батая]. – СПб. : Мифрил, 1994. – 346 с.
4. Фуко М. Археологія знання / Мішель Фуко. – Київ : Знання, 1996. – 156 с.
5. Хайдеггер М. Время и бытие: Статьи и выступления / [cост., пер. с нем. и ком. В. В. Бибихина]. – М. : Республика, 1993. – 447 с.
6. Хесле В. Гении философии нового времени / В. Хесле // М. : Наука, 1992. – 224 с.
Downloads
Published
14-02-2013
How to Cite
Полєвікова, О. Б. (2013). Methodology of word-centerism to children’s language education in the works of French philosophers of the twentieth century. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 37, 364–369. https://doi.org/10.31812/educdim.v37i0.3346
Issue
Section
Current issues of education
License
Copyright (c) 2013 О. Б. Полєвікова
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.