Аbout role perspective in the strategy of future-teachers-philologists’ pedagogical training quality raising

Authors

  • Т. М. Яблонська K. D. Ushynsky South Ukrainian National Pedagogical University (Odessa, Ukraine)

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.v36i0.3477

Keywords:

role perspective, the strategy of pedagogical training quality raising, role situation

Abstract

Yablonckaya T. Аbout role perspective in the strategy of future-teachers-philologists’ pedagogical training quality raising.

The theoretical ground of the role perspective as the main idea of the strategy of future teachers-philologists’ pedagogical training quality raising, its essence and the ways of realization in the teaching
process are discovered.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 90 / PDF downloads: 80

Author Biography

Т. М. Яблонська, K. D. Ushynsky South Ukrainian National Pedagogical University (Odessa, Ukraine)

Ph.D. (Educational Sciences), Assintаnt Professor

References

1. Барышников Н. Г. Ролевое поведение как чинник интенсификации учебного процесса (на материале обучения взрослых иностранному языку): дисс. канд. психол. наук / Н.Г.Барышников. – М., 1984. – 169 с.
2. Вербицкий А. А. Игровые формы контекстного обучения / А. А. Вербицкий. – М. : Знание, 1983. – 95 с.
3. Войтко В. И. Принцип ролевой перспективы и проблемы регуляции поведения человека / В. И. Войтко // Тезисы научных сообщений советских психологов к ХХІІМеждународному психологическому конгрессу. – ГДР. Лейпциг, 6-12 июня 1980. – М., 1980. – С. 39–49.
4. Выготский Л. С. История развития психических функций / Л. С. Выготский // Собрание сочинений в 6-ти томах. – Т. No 1. – М.: Педагогика, 1983. – 368 с.
5. Леонтьев А. Н. Проблемы развития психики. – М. : Мысль, 1965. – 572 с.
6. Мельник И. С. Роль и место игры при обучении иностранному языку / И. С. Мельник // Труды МГПИИЯ им. М. Тореза. – Вип. 368. – 1996. – С. 94 – 103.
7. Мясищев В. Н. Основные проблемы и современное состояние психологии отношений человека / В. Н. Мясищев // Психологическая наука. – Т. 2. – 1990. – С. 25–34.
8. Педагогика высшей школы и Болонский процесс. – К. : Основа. – 218 с.
9. Подвойская Н. В. Свободное время как социально-философская категория: автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. филос. наук / Н.В. Подвойская. – М., 1991. – 25 с.
10. Рубинштейн С. Л. Принципы и пути развития психологии / С. Л. Рубинштейн. – М. : МГУ, 1959. – 423 с.

Published

13-09-2012

How to Cite

Яблонська, Т. М. (2012). Аbout role perspective in the strategy of future-teachers-philologists’ pedagogical training quality raising. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 36, 536–544. https://doi.org/10.31812/educdim.v36i0.3477

Issue

Section

Obsolete5