Free software as an important factor in improving the quality of pedagogical education in the context of European integration processes

Authors

  • В. О. Жулаєва Kryvyi Rih State Pedagogical University

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.4486

Keywords:

quality of teaching, information technology, free sowtware

Abstract

The problem raising teaching quality of teachers rate bases of information technologies in educational institution in the context of European integration processes, including exparience with free software.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 87 / PDF downloads: 99

Author Biography

В. О. Жулаєва, Kryvyi Rih State Pedagogical University

Lecturer

References

1. Аллен Дэвид и др. Переход с Windows на Linux: Пер. с англ. — М. : Издатесьский-торговый дом "Русская Редакция"; СПб. : "БХВ — Петербург", 2005. — С. 20-37.
2. 100 % самоучитель. Linux / Дж. Валади : [пер. с англ. А. А. Климов и др.]. — М. : Технолоджи — 3000, 2006 — С. 22-32.
3. Колисниченко Д. В., Ален Питер В. Linux: полное рукодовство. — СПб : Наука и Техника, 2006. — С. 59-61.
4. М. С. Емельченков. "Введение в Linux". Информатика и образование № 7 — 2006 С. 22-27.
5. В. Ю. Габрусєв."Операційна система Linux". Комп'ютер у школі та сім'ї № 4 — 2000 С. 22-27
6. Д. Дж. Баррет. Linux: основные команды. Карманный справочник / Пер. с англ. — М. : КУДИЦ-ОБРАЗ, 2005. — С. 5-6.
7. Фленов М. Е. Linux глазами хакера. — Спб. : БЗВ-Петербург, 2005. — С. 35-43.
8. Европа говорит "нет" патентам ПО // Linux Format № 70 сентябрь 2005 г. С. 6
9. Системы с открытым кодом будут опробованы в школах // Linux Forma № 72 ноябрь 2005 г. С. 5
10. Turbolinux Fuji // Linux Format № 83 сентябрь 2006 г. С. 10

Published

20-10-2021

How to Cite

Жулаєва, В. О. (2021). Free software as an important factor in improving the quality of pedagogical education in the context of European integration processes. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 32, 107–112. https://doi.org/10.31812/educdim.4486

Issue

Section

Theoretical foundations of higher school pedagogy