Pedagogical conditions of development and self-development of students in the process of professional training in higher education
DOI:
https://doi.org/10.31812/educdim.4496Keywords:
abilities of students to development and self-development, personal, act and dialogical approach in the process of studyAbstract
In the article the pedagogical conditions of forminf the abilities to development and self-development of students during their proffesional training are considered.
Downloads
Download data is not yet available.
Metrics
Metrics Loading ...
Abstract views: 86
/ PDF downloads: 82
References
1. Зимняя И. А. Педагогическая психология : Учебник для вузов. — М. : Логос, 1999. — 384 с.
2. Кондрашова Л. В. Формуючий потенціал навчання // Радянська школа. — 2005. — № 8. — С. 13-14.
3. Лозова В. І. Стратегічні питання сучасної дидактики // Розвиток педагогічної і психологічної науки в Україні. — Харків : ОВС. — 2002. — С. 96-97.
4. Маркова А. К., Матис Т. А., Орлов А. Б. Формирование мотивации учения : Кн. для учителя. — М. : Просвещение, 1990. — 192 с.
5. Философский словарь / Под. Ред. И. Т. Фролова. — М. : Политиздат, 1991. — 715 с.
2. Кондрашова Л. В. Формуючий потенціал навчання // Радянська школа. — 2005. — № 8. — С. 13-14.
3. Лозова В. І. Стратегічні питання сучасної дидактики // Розвиток педагогічної і психологічної науки в Україні. — Харків : ОВС. — 2002. — С. 96-97.
4. Маркова А. К., Матис Т. А., Орлов А. Б. Формирование мотивации учения : Кн. для учителя. — М. : Просвещение, 1990. — 192 с.
5. Философский словарь / Под. Ред. И. Т. Фролова. — М. : Политиздат, 1991. — 715 с.
Downloads
Published
22-10-2021
How to Cite
Серьогіна, І. Ю. (2021). Pedagogical conditions of development and self-development of students in the process of professional training in higher education. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 32, 151–157. https://doi.org/10.31812/educdim.4496
Issue
Section
Теоретико-методологічні засади становлення майбутніх фахівців в умовах сучасної
License
Copyright (c) 2011 І. Ю. Серьогіна
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.