Features of cross-cultural approach in the process of teaching foreign languages

Authors

  • О. О. Пальчикова Kryvyi Rih State Pedagogical University

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.4611

Keywords:

approach, culture, crossculture, multiculturalism, crosscultural approach

Abstract

The article defines the essence of the notions “approach”, “culture”, crosscuitural “approach”, reveals the main peculiarities of the crosscuitural approach and its role in foreign language teaching.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 68 / PDF downloads: 107

Author Biography

О. О. Пальчикова, Kryvyi Rih State Pedagogical University

Trainee Teacher

References

1. Дрожжина С. Мультикультуралізм: теоретичні та практичні аспекти / С. Дрожжина // Політичний менеджмент. – 2008. - № 3. – С. 96-106.
2. Мамонова В. А. Мультикультурализм: разнообразие и множество [Електронний ресурс] http://credonew.ru/content/view/606/32/.
3. Маткин В. В. Теория и практика развития интереса к профессионально-творческой деятельности у будущих учителей: ценностно-синергетический подход : дис. … д-ра пед. наук : 13.00.08 / Маткин Василий Васильевич. – Екатеринбург, 2002. – 255 с.
4. Методика викладання іноземних мов у середніх навчальних закладах : [підручник] / кол. авторів під керівн. С. Ю. Ніколаєвої. – К. : Ленвіт, 2002. – 328 с.
5. International Dictionary of Education. London, 1977. – P. 273.
6. International Dictionary of Education. – Vol. 7. – Oxford, 1994. – P. 3963.

Published

25-11-2011

How to Cite

Пальчикова, О. О. (2011). Features of cross-cultural approach in the process of teaching foreign languages. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 32, 432–436. https://doi.org/10.31812/educdim.4611

Issue

Section

Conditions and means of harmonization of intellectual and emotional aspects of p