Features of cross-cultural approach in the process of teaching foreign languages
DOI:
https://doi.org/10.31812/educdim.4611Keywords:
approach, culture, crossculture, multiculturalism, crosscultural approachAbstract
The article defines the essence of the notions “approach”, “culture”, crosscuitural “approach”, reveals the main peculiarities of the crosscuitural approach and its role in foreign language teaching.
Downloads
Download data is not yet available.
Metrics
Metrics Loading ...
Abstract views: 68
/ PDF downloads: 107
References
1. Дрожжина С. Мультикультуралізм: теоретичні та практичні аспекти / С. Дрожжина // Політичний менеджмент. – 2008. - № 3. – С. 96-106.
2. Мамонова В. А. Мультикультурализм: разнообразие и множество [Електронний ресурс] http://credonew.ru/content/view/606/32/.
3. Маткин В. В. Теория и практика развития интереса к профессионально-творческой деятельности у будущих учителей: ценностно-синергетический подход : дис. … д-ра пед. наук : 13.00.08 / Маткин Василий Васильевич. – Екатеринбург, 2002. – 255 с.
4. Методика викладання іноземних мов у середніх навчальних закладах : [підручник] / кол. авторів під керівн. С. Ю. Ніколаєвої. – К. : Ленвіт, 2002. – 328 с.
5. International Dictionary of Education. London, 1977. – P. 273.
6. International Dictionary of Education. – Vol. 7. – Oxford, 1994. – P. 3963.
2. Мамонова В. А. Мультикультурализм: разнообразие и множество [Електронний ресурс] http://credonew.ru/content/view/606/32/.
3. Маткин В. В. Теория и практика развития интереса к профессионально-творческой деятельности у будущих учителей: ценностно-синергетический подход : дис. … д-ра пед. наук : 13.00.08 / Маткин Василий Васильевич. – Екатеринбург, 2002. – 255 с.
4. Методика викладання іноземних мов у середніх навчальних закладах : [підручник] / кол. авторів під керівн. С. Ю. Ніколаєвої. – К. : Ленвіт, 2002. – 328 с.
5. International Dictionary of Education. London, 1977. – P. 273.
6. International Dictionary of Education. – Vol. 7. – Oxford, 1994. – P. 3963.
Downloads
Published
25-11-2011
How to Cite
Пальчикова, О. О. (2011). Features of cross-cultural approach in the process of teaching foreign languages. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 32, 432–436. https://doi.org/10.31812/educdim.4611
Issue
Section
Conditions and means of harmonization of intellectual and emotional aspects of p
License
Copyright (c) 2011 О. О. Пальчикова
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.