PSYCHOLOGICAL AND PEDAGOGICAL CONDITIONS OF TRAINING COMPETENT PROFESSIONAL TEACHER IN THE LIGHT OF THE BOLOGNA AGREEMENTS
DOI:
https://doi.org/10.31812/educdim.4886Keywords:
eacher rainimg, compelence, professional competenceAbstract
The article deals with the psychatogical and pedgogicul conditions for the preparation of a competent teacher training.
Downloads
Metrics
References
Абдуллина О.А. Проблемы педагогических умений в теории и практике высшего педагогического образования / О.А. Абдуллина // Советская педагогика. - 1978. - №1.- С. 76-84.
Бондар В.І. Дидактика: ефективні технології навчання студентів / В.І.Бондар - К.: Вересень, 1996. - 129 с.
Варданян Ю.В. Становление и развитие профессиональной компетентносте педагога й психолога / Ю.В.Варданян. - М., 1998. - 179 с.
Кузьмина Н.В. Педагогичское майстерство учителя как фактор развития способностей учащихся / Н.В. Кузьмина // Вопросы психологии. - 1984. - №1. - С.23.
Пуховська Л.П. Стратегія розвитку професіоналізму педагогів на зламі століть / Л.П. Пуховська // Післядипломна освіта в Україні. - 2002. - №2. - С. 29-32.
Прикладная юридическая психология / [под ред. А.М. Столяренко]. — М.: ЮНИТИ-ДАНА, 2001- С. 268-273.
Чуйко О.В. Застосування тренінгових технологій на лекції: з досвіду роботи / О.В. Чуйко II Проблеми гуманізації навчання та виховання у вищому закладі освіти. Четверті Ірпінські міжнародні науково-педагогічні читання. - Ірпінь: Національна ака¬демія ДПС України, 2006. - С. 267-269.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2010 T.S. Sudima
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.