PSYCHOLOGICAL AND PEDAGOGICAL CONDITIONS OF TRAINING COMPETENT PROFESSIONAL TEACHER IN THE LIGHT OF THE BOLOGNA AGREEMENTS

Authors

  • T.S. Sudima Institute of Vocational Education of the National Academy of Pedagogical Sciences of Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.4886

Keywords:

eacher rainimg, compelence, professional competence

Abstract

The article deals with the psychatogical and pedgogicul conditions for the preparation of a competent teacher training.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 87 / PDF downloads: 89

Author Biography

T.S. Sudima, Institute of Vocational Education of the National Academy of Pedagogical Sciences of Ukraine

graduate student

References

Абдуллина О.А. Проблемы педагогических умений в теории и практике высшего педагогического образования / О.А. Абдуллина // Советская педагогика. - 1978. - №1.- С. 76-84.

Бондар В.І. Дидактика: ефективні технології навчання студентів / В.І.Бондар - К.: Вересень, 1996. - 129 с.

Варданян Ю.В. Становление и развитие профессиональной компетентносте педагога й психолога / Ю.В.Варданян. - М., 1998. - 179 с.

Кузьмина Н.В. Педагогичское майстерство учителя как фактор развития способностей учащихся / Н.В. Кузьмина // Вопросы психологии. - 1984. - №1. - С.23.

Пуховська Л.П. Стратегія розвитку професіоналізму педагогів на зламі століть / Л.П. Пуховська // Післядипломна освіта в Україні. - 2002. - №2. - С. 29-32.

Прикладная юридическая психология / [под ред. А.М. Столяренко]. — М.: ЮНИТИ-ДАНА, 2001- С. 268-273.

Чуйко О.В. Застосування тренінгових технологій на лекції: з досвіду роботи / О.В. Чуйко II Проблеми гуманізації навчання та виховання у вищому закладі освіти. Четверті Ірпінські міжнародні науково-педагогічні читання. - Ірпінь: Національна ака¬демія ДПС України, 2006. - С. 267-269.

Published

19-05-2022

How to Cite

Sudima Т. (2022). PSYCHOLOGICAL AND PEDAGOGICAL CONDITIONS OF TRAINING COMPETENT PROFESSIONAL TEACHER IN THE LIGHT OF THE BOLOGNA AGREEMENTS. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 30, 464–469. https://doi.org/10.31812/educdim.4886

Issue

Section

Formation of professional competence of teachers and modern psychological and pe