Educational orchestral how the object of scientific cognition is

Authors

  • M.S. Fylypchuk Rivne State University for the Humanities

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.5971

Keywords:

performance, conductor, composer, bandsman, technical possibilities and performing interpretation of the work, interpretation, dynamic nuances, agogica

Abstract

The important questions of methodological bases of functioning of training pops orchestra are considered. In the article The
author approached the problem of teaching and education of students in the pops orchestra guiding by strong scientific knowledge’s.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 104 / PDF downloads: 96

References

Бодцина Е. Творческая природа музыкального исполнительства: Автореф. дис.... канд. искусствоведения. - К , 1986.

Вальтер Б. О музыке и музицировании. «Я» и «другой» // Дирижерское исполнительство. - М.: Советский композитор, 1975.

Губенко Е. Проблемы художественной интерпретации // Философский анализ. - Новосибирск, 1982.

Кванц И. Опыт наставления по игре на поперечной флейте // Дирижерское исполнительство. - М.: Музыка, 1975.

Коган Г. Об исполнительстве. - Вып. 3. - М : Советский композитор, 1972.

Нейгауз Г. Об искусстве фортепианной игры. - М.: Музыка, 1967.

Пазовский А. Записки дирижера. - М.: Советский композитор, 1968.

Рождественский Г. Мысли о музыке. - М : Музыка, 1976.

Флеш К. Воспоминания скрипача // Исполнительство и искусство зарубежных стран. - Вып. 8. - М : Музыка, 1977.

Published

10-05-2007

How to Cite

Fylypchuk, M. (2007). Educational orchestral how the object of scientific cognition is. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 18(2), 175–183. https://doi.org/10.31812/educdim.5971