Educational orchestral how the object of scientific cognition is
DOI:
https://doi.org/10.31812/educdim.5971Keywords:
performance, conductor, composer, bandsman, technical possibilities and performing interpretation of the work, interpretation, dynamic nuances, agogicaAbstract
The important questions of methodological bases of functioning of training pops orchestra are considered. In the article The
author approached the problem of teaching and education of students in the pops orchestra guiding by strong scientific knowledge’s.
Downloads
Metrics
References
Бодцина Е. Творческая природа музыкального исполнительства: Автореф. дис.... канд. искусствоведения. - К , 1986.
Вальтер Б. О музыке и музицировании. «Я» и «другой» // Дирижерское исполнительство. - М.: Советский композитор, 1975.
Губенко Е. Проблемы художественной интерпретации // Философский анализ. - Новосибирск, 1982.
Кванц И. Опыт наставления по игре на поперечной флейте // Дирижерское исполнительство. - М.: Музыка, 1975.
Коган Г. Об исполнительстве. - Вып. 3. - М : Советский композитор, 1972.
Нейгауз Г. Об искусстве фортепианной игры. - М.: Музыка, 1967.
Пазовский А. Записки дирижера. - М.: Советский композитор, 1968.
Рождественский Г. Мысли о музыке. - М : Музыка, 1976.
Флеш К. Воспоминания скрипача // Исполнительство и искусство зарубежных стран. - Вып. 8. - М : Музыка, 1977.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2007 M.S. Fylypchuk
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.