Composition and «pointless» painting in system of nonconventional approaches to creative process

Authors

  • V.H. Shcherbyna Kryvyi Rih State Pedagogical University
  • L.F. Eyvas Kryvyi Rih State Pedagogical University

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.5980

Keywords:

«pointless» painting, metaphor, allegory, semantic link, composition

Abstract

In article the points of view on «pointless» painting as on one of aspects of abstract art and nonconventional approaches to creative process are analysed.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 171 / PDF downloads: 80

References

Арнхейм Р. Новые очерки по психологии искусства / Пер. с англ. - М.: Прометей, 1994. - 289 с.

Ветрова И. Б. Неформальная композиция: от образа к творчеству. Учеб. пособие. - М.: Ижица, 2004. - 171 с.

Дали С. Дневник одного гения. - М.: Искусство, 1991. - 271 с.

Модернизм. Анализ и критика основных направлений. Сб. статей, изд. 2-е перераб. - М.: Искусство, 1993. - 280 с.

Молева Л. М. Выдающиеся русские художники-педагоги: Кн. для учителя. - 2-е изд., доп. - М.: Просвещение, 1991. 416 с.

Фаворский В. А. Об искусстве, о книге, о гравюре. - М.: Книга, 1986. - 232 с.

Щербина В. Г. Система композиційних вправ як засіб розвитку' творчих здібностей студентів ХГФ. - Кривий Ріг: Октан-принт, 1988. - 80 с.

Published

01-06-2022

How to Cite

Shcherbyna, V., & Eyvas, L. (2022). Composition and «pointless» painting in system of nonconventional approaches to creative process. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 18(2), 238–247. https://doi.org/10.31812/educdim.5980

Most read articles by the same author(s)