ORGANIZATION OF GAME ACTIVITIES IN PRACTICAL CLASSES ON GERMAN AS A SECOND LANGUAGE IN FACULTY STUDENT TRAINING SYSTEMS FOREIGN LANGUAGES FOR FOREIGN COMMUNICATION
DOI:
https://doi.org/10.31812/educdim.6370Abstract
The article shows the essence of the students' playing activity during their foreign language communication training on the practical tasks by German. The author gives the examples of using some kinds of games in practice and demonstrates the effectiveness of using playing activities of students as prospective teachers in order to prepare them to foreign communication.
Downloads
Metrics
References
Близнюк О.І., Панова Л.С. Ігри у навчанні іноземних мов: Посібник для вчителів. - K.: Освіта, 1997. - 64 с.
Вербицкий А.А. Деловая игра как метод активного обучения // Современная высшая школа. - 1982. - № 3
Гончаренко С.У. Український педагогічний словник. - Київ-Либідь, 1997
Процесс обучения в высшей школе: Учебное пособие / Л.В. Кондрашова. - Кривой Рог: ИВИ, 2000
Методика викладання іноземних мов у середніх навчальних закладах: Підручник. Вид.2-е, випр. і перероб./ Кол. авторів під керівн. С.Ю.Ніколаєвої. - K.: Ленвіт, 2002. - 328 с.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2007 S.O. Smolova
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.