THEORETICAL AND METHODOLOGICAL FUNDAMENTALS STUDY OF THE HUMANITIES IN HIGHER T TECHNICAL EDUCATIONAL INSTITUTION
DOI:
https://doi.org/10.31812/educdim.6832Keywords:
higher education, knowledge, fundamental training, expert analysis, module-structured content of sparring disciplineAbstract
The article is devoted to forming problem of integrated knowledge for humanitarian students' disciplines of technical universities. Grounded, that a system of integrated knowledge from humanitarian disciplines expediently inculcate into sparring process of technical universities in appearance of sparring metaobjects, which contains the different components. Developed the maintenance selection criterions of humanitarian metaobjects for technical universities.
Downloads
Metrics
References
Романовський О.Г. Підготовка майбутніх інженерів до управлінської діяльності: Монографія. - Харків: Основа, 2001. - 312 с.
Основи підприємництва і зовнішньоекономічної діяльності: Навчальний посібник /К.Ю. Звєрєва, Р.Г. Долинська, С.Е. Карцев, О.Г. Романовський та ін.; за ред. В .Я. Міщенка. - К., 1995. - 328 с.
Романовський О.Г. Культурологічний аспект підготовки майбутніх керівників // Вісник Дніпропетровського ун-ту. - Педагогіка і психологія. - Дніпропетровськ. - 2000. - Вип. 6. - С. 29--32.
Ладогубець Н.В., Лузік Е.В. Концепция диагностики качества подготовки специалистов в высшей технической школе. //Матер. 1-ої Міжнар. наук.-техн. конф.: 26-27 жовтня 1999 р.: Викладання психолого-педагогічних дисциплін у технічному університеті: методологія, досвід, перспективи. К.:НТТУ-КПІ, 1999. - С . 128-130.
Вознюк О. До питання інтеграції знань з гуманітарних дисциплін у професійних навчальних закладах технічного профілю // Педагогіка і психологія професійної освіти. - 2002. - № 5. - С. 155-161.
Вознюк О. М. Інтегративний підхід до структурування змісту гуманітарних метапредметів у технічних університетах // Наукові записки Національного педагогічного ун-ту ім. М. П. Драгоманова. - 2003. - Вип. XLVIX. - С. 37-42.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2008 Z.Yu. Voronova
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.