THEORETICAL AND METHODOLOGICAL FUNDAMENTALS STUDY OF THE HUMANITIES IN HIGHER T TECHNICAL EDUCATIONAL INSTITUTION

Authors

  • Z.Yu. Voronova

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.6832

Keywords:

higher education, knowledge, fundamental training, expert analysis, module-structured content of sparring discipline

Abstract

The article is devoted to forming problem of integrated knowledge for humanitarian students' disciplines of technical universities. Grounded, that a system of integrated knowledge from humanitarian disciplines expediently inculcate into sparring process of technical universities in appearance of sparring metaobjects, which contains the different components. Developed the maintenance selection criterions of humanitarian metaobjects for technical universities.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 95 / PDF downloads: 59

References

Романовський О.Г. Підготовка майбутніх інженерів до управлінської діяльності: Монографія. - Харків: Основа, 2001. - 312 с.

Основи підприємництва і зовнішньоекономічної діяльності: Навчальний посібник /К.Ю. Звєрєва, Р.Г. Долинська, С.Е. Карцев, О.Г. Романовський та ін.; за ред. В .Я. Міщенка. - К., 1995. - 328 с.

Романовський О.Г. Культурологічний аспект підготовки майбутніх керівників // Вісник Дніпропетровського ун-ту. - Педагогіка і психологія. - Дніпропетровськ. - 2000. - Вип. 6. - С. 29--32.

Ладогубець Н.В., Лузік Е.В. Концепция диагностики качества подготовки специалистов в высшей технической школе. //Матер. 1-ої Міжнар. наук.-техн. конф.: 26-27 жовтня 1999 р.: Викладання психолого-педагогічних дисциплін у технічному університеті: методологія, досвід, перспективи. К.:НТТУ-КПІ, 1999. - С . 128-130.

Вознюк О. До питання інтеграції знань з гуманітарних дисциплін у професійних навчальних закладах технічного профілю // Педагогіка і психологія професійної освіти. - 2002. - № 5. - С. 155-161.

Вознюк О. М. Інтегративний підхід до структурування змісту гуманітарних метапредметів у технічних університетах // Наукові записки Національного педагогічного ун-ту ім. М. П. Драгоманова. - 2003. - Вип. XLVIX. - С. 37-42.

Published

15-12-2008

How to Cite

Voronova, Z. (2008). THEORETICAL AND METHODOLOGICAL FUNDAMENTALS STUDY OF THE HUMANITIES IN HIGHER T TECHNICAL EDUCATIONAL INSTITUTION. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 23, 23–31. https://doi.org/10.31812/educdim.6832

Issue

Section

Articles