The modeling of polyart technologies in vocational training the future teacher of music

Authors

  • T.Y. Reyzenkind Kryvyi Rih State Pedagogical University

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.7032

Keywords:

evident modeling, hypothetical modeling, symbolical modeling in a context of a substantiation polyart technologies, designing of art-pedagogical situations, the teacher of music

Abstract

In article modeling as a method of scientific-an knowledge is analyzed. It is proved, that the methodology of development and a substantiation of pvlyan technologies и a principle of synthesis philosophical, sc ientific-general concepts and their projection in professional, polyart preparation of the future teacher of music; the contents and structure of the semantic model caused by features recognition on the basis of interaction arts is specified; the structure of an art-pedagogical situation in a context of application polyart technologies is concretized, parameters of the polyart-colloquial approach in conditions of modelling art allocated by the example texts of culture, motion picture arts.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 80 / PDF downloads: 51

References

Боно Э. Поучите себя думать: самоучитель по развития мышления / Эдвард де Боно / [пер. с англ А. Курсаков]. - Минск: ООО "Попурри", 2005. - 288 с.

Бураго С.Б. Мелодия стиха (Мир. Человек. Язык. Поэзия): [монография] / (Сергеи Борисович Бурого - Собрание сочинений : [в 3-х т.J. - К.: Издательский дом Дмитрия Бурого, 2007. -Т.2. - Мелодия стиха (Мир. Человек. Язык. Поззия). - 432 с.

Образцов П.И. Методы и методология психолого-педагогического исследования / Павел Иванович Образцов. - C.-Пб.: Питер, 2004. - 268 с.

Подольська Є.А. турологія [Навчальний посібник] / Єлизавета Ананіївна Подольська, Володимир Дмитрович Лихвар, Карина Андріївна Іванова. - К.: Центр навчальної літератури. 2003. - 288 с.

Рейзенкінд Т.Й. Дидактичні основи професійної підготовки вчителя музики в педуніверситеті [монографія] / Тетяна Йосипівна Рейзенкінд. - Кривий Ріг: Видавничий дім, 2006. - 640 с. DOI: https://doi.org/10.31812/123456789/5003

Хилько М.Л. Педагогика аудиовизуального творчества и социально-культурной сфере: Автореф дис. докт. пед. наук: 13.00.03 / М.Ф. Хильки - Московский государственный университет культуры и искусств. - М., 2007. - 46 с.

Published

14-12-2009

How to Cite

Reyzenkind, T. (2009). The modeling of polyart technologies in vocational training the future teacher of music. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 26, 300–309. https://doi.org/10.31812/educdim.7032

Issue

Section

Articles

Most read articles by the same author(s)