Проблема змісту шкільних підручників у вітчизняній педагогіці (від кінця 40-х років до теперішнього часу): особливості та етапи підручникотворення

Автор(и)

  • Леся Богданівна Басюк Криворізький державний педагогічний університет

DOI:

https://doi.org/10.31812/pedag.v50i0.1291

Ключові слова:

освітній процес, науково-методична література, шкільний підручник, зміст освіти

Анотація

Сьогоденний час детермінує становлення нових підходів в освіті та нових вимог до засобів навчання, зокрема навчально-методичної літератури, чільне місце в якій посідає шкільний підручник. У статті в контексті сьогоденних реформацій освітньої парадигми проаналізовано проблему становлення шкільного підручника як важливої складової
навчально-виховної системи. З метою визначення основних шляхів створення концепту сучасного шкільного підручника, який відповідає потребам і вимогам національної освіти, звернено увагу на різні періодизації підручникоукладання. За допомогою аналізу та синтезу  зроблено спробу ретроспективного огляду становлення навчальної книги,  виокремлено основні етапи підручникотворення в хронологічних межах від кінця 40-х років до теперішнього часу.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 168 / PDF downloads: 103

Біографія автора

Леся Богданівна Басюк, Криворізький державний педагогічний університет

Здобувачка

Посилання

Дзюбитина-Мельник Н. Український буквар. Історія і сучасність / Н. Дзюбишина-Мельник // ІІІ Міжнародний конгрес україністів. – Харків :[б. в.], 1996. – С. 44–50.

Жосан О. Е. Тенденції розвитку шкільної навчальної літератури в Україні (20-ті – 80-ті роки ХХ століття) : [монографія] / О. Е. Жосан. – Кіровоград : Ексклюзив-систем, 2013. – 656 с.

Кодлюк Я.П. Теорія і практика підручникотворення у галузі початкової освіти України (1960-2000 рр.) : дис. ... д-ра пед. наук : 13.00.01 / Кодлюк Ярослава Петрівна. –Тернопіль, 2005. – 460 с.

Кремень В. Г. Проблеми якості української освіти в контексті сучасних цивілізаційних змін / В. Г. Кремень // Освіта та розвиток обдарованої особистості. – 2014. – № 12. – С. 5–8.

Оліфіренко В. В. Підручник з української літератури : історія і теорія / В. В. Оліфіренко. – Донецьк : Східний видавничий дім, 2003. – 324 с.

Толочко П. П. Київська Русь / П. П. Толочко. – Київ : Абрис, 1996. – 360 с.

Ушинский К. Д. Воспоминания об обучении в Новгород-Северской гимназии / К. Д. Ушинский // Собр. сочинений : в 11 т. Т. 11. – Москва–Ленинград : Изд-во АПН РСФСР, 1952. – 728 с.

Франко І.Я. «Одвертий лист до галицької молодежі». – для уважного молодого читача [Електронний ресурс] / І. Я. Франко. – Режим доступу :http://www. management.com.ua/vision/vis011.html.

Downloads

Опубліковано

18-04-2017

Як цитувати

Басюк, Л. Б. (2017). Проблема змісту шкільних підручників у вітчизняній педагогіці (від кінця 40-х років до теперішнього часу): особливості та етапи підручникотворення. Педагогіка вищої та середньої школи, 50, 100–108. https://doi.org/10.31812/pedag.v50i0.1291

Номер

Розділ

Теоретико-практичні проблеми педагогіки загальноосвітньої школи