Особливості, структура і зміст формування фахової компетентності майбутніх медичних сестер на основі міжпредметних зв’язків

Автор(и)

  • Ілля Миколайович Лукащук Хмельницький національний університет

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.v48i0.2394

Ключові слова:

медичні сестри, міжпредметні зв’язки, фахова компетентність, хіміко-біологічні дисципліни, компетентність

Анотація

Лукащук І. М. Особливості, структура і зміст формування фахової компетентності майбутніх медичних сестер на основі міжпредметних зв’язків.

У статті розкрито особливості, структуру і зміст формування фахової компетентності майбутніх медичних сестер на основі міжпредметних зв’язків у процесі навчання хіміко-біологічних дисциплін у медичному коледжі. Проаналізовано деякі підходи дослідників до бачення особливостей підготовки медичної сестри. Виокремлено професійну спрямованість як основну особливість у формуванні фахової компетентності на основі міжпредметних зв’язків, яка передбачає вироблення у студентів умінь і навичок використовувати набуті знання в майбутній професійній діяльності.

Серед напрямів подальших наукових пошуків виокремлюємо проблему визначення сукупності організаційно-педагогічних умов, що забезпечують ефективність формування професійної компетентності майбутнх медичних сестер на основі міжпредметних зв’язків хіміко-біологічних і медичних дисциплін.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 117 / PDF downloads: 137

Біографія автора

Ілля Миколайович Лукащук, Хмельницький національний університет

аспірант

Посилання

1. Авраменко Т. П. Кадрова політика у реформування сфери охорони здоров’я : аналітична доповідь / Т. П. Авраменко. – Київ : НІСД, 2012. – 35 с.
2. Браже Т. Г. Основные принципы совершенствования профессиональной квалификации учителей в ИИУ / Т. Г. Браже // Совершенствование профессиональных знаний и умений учителя в процессе повышения его квалификации: Сб. научных трудов. – Москва : АПН СССР, 1982. – С. 18–33.
3. Гуревич Р. С. Як визначити рівень професійної компетентності персоналу? [Електронний ресурс] / Р. С. Гуревич // Теорія і практика управління соціальними системами. – 2011. – No 1. – С. 31–36. – Режим доступу до журналу : http://repository.kpi.kharkov.ua/bitstream/KhPI-Press/548/1/TPUSS_2011_1_Gurevich_Yak% 20vyznachyty%20riven.pdf
4. Давиденко О. В. Міжпредметні зв’язки та інтеграція у професійно-практичній підготовці медичних сестер / О. В. Давиденко, Н. С. Соколова // Вища освіта в медсестринстві: проблеми і перспективи : матеріали Всеукр. наук.-практ. конф. (Житомир, 10–11 листоп. 2011 р.) / відп. ред. В. Й. Шатило. – Житомир : Полісся, 2011. – С. 86.
5. Дем’янчук М. Р. Підготовка бакалаврів сестринської справи до професійної діяльності на засадах компетентнісного підходу [Текст] : дис. на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук : 13.00.04 / Дем’янчук Михайло Ростиславович ; Держ. прикордон. служба України, Нац. акад. Держ. прикордон. служби України ім. Богдана Хмельницького. – Хмельницький, 2015. – 333 с.
6. Куртась С. А. Сьогодення магістратури / С. А. Куртась // Український науково-практичний журнал // Магістр медсестринства. – Житомир : Полісся. – 2010. Вип. 1 (4). – С. 24–28.
7. Лукащук І. М. Особливості підготовки майбутніх медичних сестер на основі міжпредметних зв’язків при вивченні хіміко-біологічних дисциплін / І. М. Лукащук // Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах: [зб. наук. праць] / [редкол.: Т. І. Сущенко (голов.ред.) та ін.]. – Запоріжжя : КПУ, 2015. – Вип. 43 (93). – С. 200–208. 8. Лукащук І. М. Теоретичні засади формування фахової компетентності майбутніх медичних сестер у медичному коледжі / І. М. Лукащук // Вісник Національної академії Державної прикордонної служби України. – 2015. – Вип. 1. – Режим доступу : http://nbuv.gov.ua/j-pdf/Vnadps_2015_1_11.pdf
9. Лукащук І. М. Міжпредметні зв’язки у підготовці майбутніх медичних сестер у медичному коледжі / І. М. Лукащук // Науковий вісник Ужгородського національного університету: Серія «Педагогіка. Соціальна робота». 2014. – No 33. –С. 108–111.
10. Махновська І. Р. Професійна підготовка магістрів сестринської справи в умовах ступеневої освіти [Рукопис] : дис. на здоб. наук. ступеня канд. пед. наук : 13.00.04 / Махновська Ірина Романівна; М-во освіти і науки України, Житомир. держ. ун-т ім. І. Франка. – Житомир, 2015. – 312 с.
11. Методика формування професійної компетентності медичних сестер у процесі їх практичної підготовки / Інна Губенко, Ірина Радзієвська, Людмила Бразалій. Сайт FAMILY DOCTOR. Режим доступу : http://family-doctor.com.ua/metodika-formuvannya-profesiynoyi-kompetentnosti-medichnih-sester
12. Педагогика: [учеб. пособ. для студентов пед. учебных заведений] / В. А. Сластенин, И. Ф. Исаев, А. И. Мищенко, Е. Н. Шиянов. – [3-є изд.]. – Москва, 2000. – 512 с.
13. Радзієвська І. В. Формування професійної компетентності майбутніх медичних сестер у процесі вивчення фахових дисциплін : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук / І. В. Радзієвська. – Київ : 2011. – 28 с.
14. Совместная работа на благо здоровья: доклад о состоянии здравоохранения в мире, 2006. – [Электронный ресурс]. − Режим доступа: http://www.who.int/publications/list/whr 2006_overview/ru/ index.html
15. Шарлович З. П. Формування професійно-педагогічної компетентності медичних сестер сімейної медицини в процесі фахової підготовки : дис. на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук : спец. 13.00.04 «Теорія і методика професійної освіти» [Електронний ресурс] / З. П. Шарлович ; Житомирський державний університет імені Івана Франка. – Житомир, 2015. – Режим доступу : http://eprints.zu.edu.ua/18684/1/ dys_ Sharlovych.pdf

Downloads

Опубліковано

11-05-2016

Як цитувати

Лукащук, І. М. (2016). Особливості, структура і зміст формування фахової компетентності майбутніх медичних сестер на основі міжпредметних зв’язків. Educational Dimension, 48, 72–80. https://doi.org/10.31812/educdim.v48i0.2394

Номер

Розділ

Актуальні питання освіти