Застосування діяльнісного підходу як одного з аспектів дослідження методики навчання географії

Автор(и)

  • Олександр Федорович Надтока Інститут педагогіки НАПН України
  • Тетяна Сергіївна Мартинюк Інститут педагогіки НАПН України

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.v46i0.2528

Ключові слова:

географічна картина світу, діяльнісний підхід у навчанні, змістовий і процесуальний компоненти навчання географії, компетентнісне навчанняя, особистісно зорієнтоване навчання

Анотація

Надтока О. Ф., Мартинюк Т. С. Застосування діяльнісного підходу як одного з аспектів дослідження методики навчання географії.

У статті розглядаються питання, що стосуються проблематики методичних засад навчання географії на основі діяльнісного підходу. Вони спираються на переосмислення ролі
вчителя й учня у процесі навчання географії в загальноосвітніх навчальних закладах. Результатами впровадження діяльнісного підходу в навчанні є набуття учнями досвіду
практично-дослідної діяльності, формування особистісного розвитку через власну траєкторію навчання; розвиток емоційно-ціннісного ставлення до географічного пізнання;
формування в учнів здатності до самоосвіти, критичного і прогностичного мислення, а на його основі – ключових та предметної компетентностей. Усе зазначене вище зумовлене необхідністю адекватного відображення відповідної географічної картини світу у свідомості учня.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 108 / PDF downloads: 123

Біографії авторів

Олександр Федорович Надтока, Інститут педагогіки НАПН України

кандидат педагогічних наук, провідний науковий співробітник

Тетяна Сергіївна Мартинюк, Інститут педагогіки НАПН України

здобувачка

Посилання

1. Державний стандарт базової і повної загальної середньої освіти [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http:// www.mon.gov.ua/images/files /doshkilna-cerednya/serednya/
derzh-standart/post_derzh_stan.doc
2. Дидактика географії : монографія / В. М. Самойленко, О. М. Топузов, Л. П. Вішнікіна, О. Ф. Надтока, І. О. Діброва. – Київ : Педагогічна думка, 2014. – 586 с.
3. Карташова Л. А. Нові підходи до проектування педагогічних програмних засобів та їх застосування / Л. А. Карташова, В. В. Лапінський // Материалы Междунар. конф. «Стратегия качества в промышленности и образовании» (3–10 июня 2005 г., Варна, Болгария). – Дніпропетровськ ; Варна : Пороги, 2005. – С. 287–290.
4. Концепція географічної освіти в основній школі:проект / Інститут педагогіки НАПН України / О. М. Топузов, О. Ф. Надтока. Л. П. Вішнікіна. А. С. Доброскок та ін. – Київ : Педагогічна думка, 2014 – 30 с.
5. Кремень В. Г. Філософія людиноцентризму в стратегіях освітнього простору / В. Г. Кремень. – Київ : Педагогічна думка, 2009. – 520 с.
6. Кремень В. Г. Філософія національної ідеї. Людина. Освіта. Соціум / В. Г. Кремень. – Київ : Грамота, 2010. – 576 с.
7. Мацкевич В. Дослідження діяльністю [Текст] / В. Мацкевич // Питання методології. – Лієпая, 1993. – 198 с.
8. Методика обучения географии в средней школе: учебное пособие [для студентов пед. институтов по географ. спец.] / под ред. Л. М. Панчешниковой. – Москва : Просвещение, 1983. – 320 с.
9. Надтока О. Ф. Зміна ролі вчителя географії в медіасередовищі сучасного навчального заняття / О. Ф. Надтока, Т. С. Мартинюк // Комп’ютер в школі та сім’ї. – Київ, 2015. –No 2. – С. 30–36.

Downloads

Опубліковано

10-12-2015

Як цитувати

Надтока, О. Ф., & Мартинюк, Т. С. (2015). Застосування діяльнісного підходу як одного з аспектів дослідження методики навчання географії. Educational Dimension, 46, 189–195. https://doi.org/10.31812/educdim.v46i0.2528

Номер

Розділ

Актуальні питання освіти

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають