Суспільний запит і підтримка професійного розвитку вчителя в Австралії
DOI:
https://doi.org/10.31812/educdim.v44i0.2711Ключові слова:
професійний розвиток, суспільний запит, державна підтримка, професійні освітні асоціаціїАнотація
Костіна Л. С. Суспільний запит і підтримка професійного розвитку вчителя в Австралії.
У статті розглянуто соціальний контекст професійного розвитку вчителів середніх шкіл в Австралії. Визначено цілі й шляхи державної підтримки вчителів й державні вимоги до професійного навчання вчителів. Проаналізована роль і діяльність професійних освітніх асоціацій Австралії в професійному становленні вчителя.
Завантаження
Дані завантаження ще не доступні.
Metrics
Metrics Loading ...
Abstract views: 98
/ PDF downloads: 96
Посилання
1. Australian Charter for the Professional Learning of Teachers and School Leaders. – AITSL, 2012. – 10 p.
2. Australian Qualifications Framework. – Australian Qualifications Framework Council, 2013. – 112 p.
3. Australian Teacher Performance and Development Framework. – AITSL, 2012. – 14 p.
4. Certification of Highly Accomplished and Lead Teachers in Australia. – AITSL, 2012. – 26 р.
5. Dennis Sparks. Designing powerful professional development for teachers and principals / Sparks Dennis. – Oxford: National
Staff Development Council, 2002. – 153 p.
6. Designing Professional Learning. – AITSL, 2014. – 30 р. 7. Global trends in professional learning and performance & development.
Some implications and ideas for the Australian education system. – AITSL, 2014. – 36 р.
8. Katarina Tuinamuana. Teacher Professional Standards, Accountability, and Ideology: Alternative Discourses / Tuinamuana Katarina // Australian Journal of Teacher Education. – 2011. – Vol. 36. – No 12. – P. 72–82.
9. National Professional Standards for Teachers. – AITSL, 2011. – 24 p.
10. The Senate. Education, Employment and Workplace Relations References Committee. Teaching and learning – Maximising our investment in Australian schools. – Commonwealth of Australia, 2013. – 116 p.
2. Australian Qualifications Framework. – Australian Qualifications Framework Council, 2013. – 112 p.
3. Australian Teacher Performance and Development Framework. – AITSL, 2012. – 14 p.
4. Certification of Highly Accomplished and Lead Teachers in Australia. – AITSL, 2012. – 26 р.
5. Dennis Sparks. Designing powerful professional development for teachers and principals / Sparks Dennis. – Oxford: National
Staff Development Council, 2002. – 153 p.
6. Designing Professional Learning. – AITSL, 2014. – 30 р. 7. Global trends in professional learning and performance & development.
Some implications and ideas for the Australian education system. – AITSL, 2014. – 36 р.
8. Katarina Tuinamuana. Teacher Professional Standards, Accountability, and Ideology: Alternative Discourses / Tuinamuana Katarina // Australian Journal of Teacher Education. – 2011. – Vol. 36. – No 12. – P. 72–82.
9. National Professional Standards for Teachers. – AITSL, 2011. – 24 p.
10. The Senate. Education, Employment and Workplace Relations References Committee. Teaching and learning – Maximising our investment in Australian schools. – Commonwealth of Australia, 2013. – 116 p.
Downloads
Опубліковано
19-02-2015
Як цитувати
Костіна, Л. (2015). Суспільний запит і підтримка професійного розвитку вчителя в Австралії. Педагогіка вищої та середньої школи, 44, 360–365. https://doi.org/10.31812/educdim.v44i0.2711
Номер
Розділ
Проблеми становлення і розвитку освітньої парагдими: історико-педагогічний аспек
Ліцензія
Авторське право (c) 2015 Людмила Костіна
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.