Психолого-педагогічні дослідження діалогу та рефлексії в пізнанні та мисленні

Автор(и)

  • Геннадій Дьяконов

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.v42i0.2847

Ключові слова:

діалог, рефлексія, пізнання, мислення, навчання

Анотація

Дьяконов Г. В. Психолого-педагогічні дослідження діалогу та рефлексії в пізнанні та мисленні.

У статті розглянуто особливості діалогу та рефлексії в пізнанні, мисленні та навчанні. З’ясовано багатоаспектний взаємозв’язок багатоплановий взаємозв’язок явищ діалогу та рефлексії і проаналізовано їх роль у пізнавальних і розумових процесах. Сутність і феноменологію діалогу та рефлексії автор розкриває з позицій різних підходів (психолінгвістичного, психолого-педагогічного, соціально-психологічного, загальнопсихологічного, експериментально-психологічного й екзистенційно-онтологічного).

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 79 / PDF downloads: 78

Посилання

1. Ахутина Т. В. Теория речевого общения в трудах М. М. Бахтина и Л. С. Выготского / Т. В. Ахутина // Вестник Моск. ун-та. Сер. 14. Психология, 1984. – С. 3–13.
2. Белова Е. С. Психологические особенности развития диалога / Е. С. Белова // Человек в мире диалога : тезисы докладов и сообщений. – Л. : АН СССР, 1990 – С. 102–104.
3. Библер В. С. Мышление как творчество. Введение в логику мысленного диалога / В. С. Библер. – М. : Политиздат, 1975. – 399 с.
4. Брушлинский А. В. Мышление и прогнозирование / А. В. Брушлинский. – М. : Мысль, 1979. – 230 с.
5. Брушлинский А. В. Диалог в процессе познания / А. В. Брушлинский, В. А. Поликарпов // Познание и общение; под ред. Б. Ф. Ломова, А. В. Беляевой, М. Коула. – М. : Наука, 1988. – С. 24–35.
6. Бубер М. Два образа веры / М. Бубер. – М. : Республика, 1995. – 423 с.
7. Давыдов В. В. Виды обобщения в обучении (логико-психологические проблемы построения учебных предметов) / В. В. Давыдов. – М. : Педагогика, 1972. – 423 с.
8. Кучинский Г. М. Диалог и мышление / Г. М. Кучинский. – Минск : Изд-во БГУ, 1983. – 190 с.
9. Ладенко И .С. Рефлексивный диалог как форма поиска компромиссной позиции / И. С. Ладенко // Человек в мире диалога : тезисы докладов и сообщений. – Л. : АН СССР, 1990. – С. 23–25.
10. Матюшкин А. М. Проблемные ситуации в мышлении и обучении / А. М. Матюшкин. – М. : Педагогика, 1972. – 208 с.
11. Найденова Л. А. Диалог и рефлексивные способности партнеров / Л. А. Найденова // Человек в мире диалога : тезисы докладов и сообщений. – Л. : АН СССР, 1990. – С. 158–159.
12. Палагина И. В. Формирование рефлексивной культуры диалога при решении учащимися творческих задач / И. В. Палагина, И. Н. Семенов // Человек в мире диалога : тезисы докладов и сообщений. – Ленинград : АН СССР, 1990. – С. 169–172.
13. Тайсина Э. А. Познавательный диалог и научная картина мира / Э. А. Тайсина // Человек в мире диалога : тезисы докладов и сообщений. – Л. : АН СССР, 1990. – С. 210–212.

Downloads

Опубліковано

13-11-2014

Як цитувати

Дьяконов, Г. (2014). Психолого-педагогічні дослідження діалогу та рефлексії в пізнанні та мисленні. Educational Dimension, 42, 276–282. https://doi.org/10.31812/educdim.v42i0.2847

Номер

Розділ

Інтеграція психолого-педагогічних чинників в організації навчально-виховного про