Сучасні підходи до визначення сутності та структури освітнього середовища

Автор(и)

  • Тетяна Дороніна

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.v40i0.2984

Ключові слова:

освітнє середовище, структура освітнього середовища, педагогічний вплив, освіта

Анотація

Дороніна Т. О. Сучасні підходи до визначення сутності та структури освітнього середовища.

У статті проаналізовано стан проблеми освітнього середовища у вітчизняній і зарубіжній педагогіці, окреслено структурні компоненти освітнього середовища, охарактеризовано сучасні підходи до визначення поняття «освітнє середовище».

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 89 / PDF downloads: 93

Посилання

1. Арендачук И. В. Образовательная среда вуза как фактор психолого-педагогических рисков [Электронный ресурс] / И. В. Арендачук // Материалы VII интернет-конференции «Образование в современном мире»: современные парадигмы открытого образовательного пространства. – Саратов. – Режим доступа : http://www.sgu.ru/files/nodes/77385/Arendachuk.pdf.
2. Беркимбаев К. М. Педагогические аспекты создания информационно-образовательной среды [Электронный ресурс] // К. М. Беркимбаев, Г. П. Мейрбекова, К. Б. Халилаева. –
Режим доступа : http://www.rusnauka.com/10_NPE_2011/Pedagogica/2_83051.doc.htm.
3. Биков В. Ю. Теоретико-методологічні засади моделювання навчального середовища сучасних педагогічних систем / В. Ю. Биков // Інформаційні технології і засоби навчання: зб. наук. праць / за ред. В. Ю. Бикова, Ю. О. Жука; Інститут засобів навчання АПН України. – К. : Атака, 2005. – С. 5–15.
4. Габа І. М. Освітнє середовище: соціально-психологічна парадигма / І. М. Габа // Актуальні проблеми психології. – 2010. – Т.7. – Вип. 22. – С. 27–31.
5. Гора О. В. Освітнє середовище як фактор формування національної ідентичності студентів вищих навчальних закладів / О. В. Гора // Витоки педагогічної майстерності. – 2011. – Вип. 8. – Ч. 1. – С. 97–101.
6. Гущина Т. Н. Педагогическая сущность феномена «образовательная среда»: по материалам исследования / Т. Н. Гущина // Общество. Среда. Развитие (Terra Humana). – 2011. – No 4. – С. 187–190.
7. Дороніна Т. О. Контамінація понять «освітній простір» та «освітнє середовище» в сучасному науково-педагогічному дискурсі / Т. О. Дороніна // Педагогіка вищої та середньої школи. – 2013. – Вип. 39. – С. 177–184.
8. Пашков В. В. Освітнє середовище в системі післядипломної педагогічної освіти: методологічний аспект / В. В. Пашков // Гуманітарний вісник ЗДІА – 2012. – No 50. – С. 182–192.
9. Рибалко Л. М. Сучасні підходи до визначення поняття «навчальне середовище» / Л. М. Рибалко // Педагогічні технології. – 2010. – No 5 (96). – С. 41–44.
10. Савенков А. И. Образовательная среда / А. И. Савенков // Школьный психолог. – 2008. – No 19. – С. 4–5.
11. Савенков А. И. Предметно-пространственная среда как фактор развития личности ребенка [Электронный ресурс] / А. И. Савенков // Национальная Ассоциация Игрушечников России : [сайт]. – М. , 2007. – Режим доступа : http://www.rnta.ru/Presentation/Savenkov.pdf.
12. Чернецький І. С. Проектування навчальних середовищ на основі фрактальних властивостей їх складових / І. С. Чернецький // Вісник Черкаського університету. – 2012. – No 13 (226). – С. 138–143.
13. Шалаев И. К. От образовательных сред к образовательному пространству: понятие, формирование, свойства [Электронный ресурс] / И. К. Шалаев, А. А. Веряев // Педагог. – 1998. – No 4. – Режим доступа : http://www.uni-altai.ru/Journal/pedagog/pedagog_4/articl_1.html.
14. Ясвин В. Образовательная среда: от моделирования к проектированию / В. Ясвин. – М. : Смысл, 2001. – 365 с.

Downloads

Опубліковано

13-02-2014

Як цитувати

Дороніна, Т. (2014). Сучасні підходи до визначення сутності та структури освітнього середовища. Educational Dimension, 40, 176–186. https://doi.org/10.31812/educdim.v40i0.2984

Номер

Розділ

Актуальні питання освіти