Проблема вікової кризи у психології та педагогіці
DOI:
https://doi.org/10.31812/psychology.v5i.7372Ключові слова:
проблема вікової кризи у психології та педагогіціАнотація
Останнім часом у психології накопичений великий масив даних щодо вікових криз розвитку. Як підкреслював Л.С. Виготський, ключ до закономірностей онтогенезу слід шукати в кризах розвитку. В останні роки помітною є тенденція зростання інтересу до проблеми кризи ідентичності, життєвої кризи, професійної кризи та зменшення уваги до класичних вікових криз, зокрема, підліткової. Між тим очевидно, що нові соціокультурні умови суттєво впливають на перебіг критичних періодів розвитку, їх зміст та структуру у сучасних підлітків. Метою статті є теоретичний аналіз різних підходів до пояснення підліткової кризи.
Metrics
Посилання
Бершедова Л.И. Психологическая готовность к переходу на новый этап
возрастного развития как личностное новообразование критических периодов
/ Л.И. Бершедова: Автореф. дис…докт. психол. наук. М. 1999.– 38 с.
Божович Л.И. Личность и ее формирование в детском возросте / Л.И. Божович. – М.: Просвещение, 1968. – 464 с.
Возрастные и индивидуальные особенности младших подростков / Под ред. Д.Б. Эльконина и Т.В.Драгуновой . – М.,1967. – 216 с.
Выготский Л.С. Собр.соч: В 6т./Л.С.Выготский.–Т.4. –М.: Педагогика, 1984.–432 с.
Гаврилова Т.А. Новые исследования подросткового и юношеского возраста / Т.А. Гаврилова // Вопр. психол. –1984. – № 1. – С. 152-156.
Давыдов В.В.Проблемы развивающего обучения / В.В. Давыдов – М.: Просвещение,1986. –514 с.
Крайг Г.Психология развития / Г. Крайг. – СПб.:Питер,2000. – 992 с.
Леонтьев А.Н. К теории развития психики ребенка // Избр. психол. труды. Т.1. – М.: Изд-во Моск. ун-та, 1983– 575 с.
Поливанова К.Н. Психология возрастных кризисов: Учеб.пособие для студ. высш. учеб. заведений.–М.: «Академия», 2000.–186 с .
Токарева Н. М. Сучасний підліток у системі психолого-педагогічного супроводу: монографія / Н. М. Токарева, А. В. Шамне, Н. М. Макаренко. – Кривий Ріг, 2014 – 309 с.