Психологічні особливості соціальної ситуації розвитку сучасного отроцтва

Authors

  • Юлія Володимирівна Шамне Prydniprovs’ka State Academy of Civil Engineering and Architecture image/svg+xml
  • Л.Д. Кривокульська , Криворізька загальноосвітня школа І˗ІІІ ступенів № 57

DOI:

https://doi.org/10.31812/psychology.v4i.7431

Keywords:

Психологічні особливості соціальної ситуації розвитку сучасного отроцтва

Abstract

Стадія отроцтва (вік тінейджерів у західній традиції, підлітково-юнацький вік у вітчизняних теоріях) є культурно зумовленою та культурно відносною. За базовими характеристиками отроцтво є похідним від культури, з ускладненням культури незмінно збільшується та на сьогодні займає майже десятиліття від 11 до 20 років (Е. Еріксон, Ф. Райс, Г. Крайг, Д. Бокум, Е. Шпрангер, М. Кле та ін.). Отроцтво (підлітковий і юнацький віки) є досить пізнім надбанням історії людства, подовженням дитинства за рахунок подовження фази навчання – шкільного та професійного. Розуміння сутності цього періоду (з англ. "adolescence" – дорослішання, перехід від дитинства до дорослості) як культурно-історичного феномену пов’язане з подальшим аналізом соціальної ситуації розвитку отроцтва як вікової групи, без чого неможливе перспективне психолого-педагогічне проектування його характеристик. Мета статті полягає у соціально-психологічному та педагогічному аналізі соціальної ситуації розвитку сучасного отроцтва.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

  • Юлія Володимирівна Шамне, Prydniprovs’ka State Academy of Civil Engineering and Architecture

    студентка 3 курсу архітектурного факультету, науковий керівник: декан архітектурного факультету, професор Челноков Олександр Васильович

  • Л.Д. Кривокульська, , Криворізька загальноосвітня школа І˗ІІІ ступенів № 57

    директор

References

Байтингер О. Е. Отношение к будущему // Психология современного подростка / Под. ред. Л.А. Регуш. – С-Петербург: Речь.. – М., 2005. – С.86-93.

Сайко Э.В. Детство в субьектном определении общества как субьекта социального бытия (от редколлегии) / Э.В. Сайко // Мир психологии. – 2002. – №1(29). – С. 3-9.

Швырева О.И.Психологическе особенности эмоционального реагирования в подростковом воздасте // Мир психологии. – 2007. – №4(52). – С. 124-130.

Фельдштейн Д. И. Феномен Детства и его место в развитии современного общества // Мир психологии.– 2002. – №1(29). – С. 9-20.

Published

2022-06-26

Issue

Section

Розділ II

How to Cite

Психологічні особливості соціальної ситуації розвитку сучасного отроцтва. (2022). Actual Problems of Psychology in Educational Institutions, 4, 80-83. https://doi.org/10.31812/psychology.v4i.7431

Most read articles by the same author(s)