Cognitive strategies to enhance English language teaching in Ukraine
DOI:
https://doi.org/10.31812/filstd.v14i0.235Keywords:
communicative approach, cognitive linguistics, academic vocabulary, phases of leaningAbstract
The use of English has become increasingly dynamic with the creation and expansion of new international networks of communication and the ubiquity of new technologies in and beyond the English-speaking world. This paper highlights the deficiencies of traditional Communicative Approach to foreign language teaching in Ukraine, and emphasizes the necessity to employ new educational technologies which are more efficient for teaching English as an international language, particularly in the academic sphere.
Metrics
References
Жаботинская С. А. Концептуальний анализ: типы фреймов / С. А. Жаботинская // Вісник Черкаського університету. –Сер. Філологічнінауки. –1999. –Вип. 11. –С.12 –25.
Загальноєвропейські Рекомендації з мовної освіти: вивчення, викладання, оцінювання / [наук. ред. укр. вид. С. Ю. Ніколаєва]. –К.:Ленвіт, 2003. –273с.
Карпенко М. П. Телеобучение / М. П. Карпенко. –М.: Современная гуманитарная академия (СГА), 2008. –800 с.
Оцінювання навчальних досягнень учнів з англійської мови за результатами тестування ЗНО. Accessed May 4, 2013 from http://loippo-monitoring.edukit.lg.ua/zno/
Croft W. Cognitive Linguistics / W. Croft, A. D. Cruse. –New York: Cambridge University Press, 2004. –374 p.
McMurtrie B. International enrollments at U.S. colleges grow but still rely on China/ B. McMurtrie // Chronicle of Higher Education. –Nov. 14. –Accessed April 8, –2013. –From : http://chronicle.com/article/InternationalEnrollments/129747/