Self-learning activity individualization model of students of engineering specialities at HEI
DOI:
https://doi.org/10.31812/educdim.v47i0.2423Keywords:
model, modeling, pedagogical modeling, model structure, individualization, self-learning activitiesAbstract
Bugra A. V. Self-learning activity individualization model of students of engineering specialities at HEI.
In the article the necessity of solving the problem of individualization of independent educational activity of students of technical specialties in the study of mathematics at high school is gruonded. The author has offered the experimental model of individualization containing the target, theoretical and methodological, informative, technological, evaluative-efficient units. System, synergetic, learner-centered, activity, variative and simulation, and competency-based approaches have been defined as the methodological basis for a model development.
Downloads
Metrics
References
2. Бабанский Ю. К. Проблемы повышения эффективности педагогических исследований / Ю. К. Бабанский. – Москва : Педагогика, 1982. – 192 с.
3. Кабак В. Модель підготовки майбутніх інженерів-педагогів технічного університету до професійної діяльності засобами комп’ютерних технологій / Віталій Кабак. – Нова педагогічна думка : Науково-методичний журнал. – 2013. – No 3 (75). – С. 63–66.
4. Кларин М. В. Инновационная модель обучения в зарубежных педагогических поисках / М. В. Кларин. – Москва : Педагогика, 1994. – 167 с.
5. Лопатко Є. О. Моделювання педагогічних систем і процесів / Є. О. Лопатко. – Слов’янськ : СДПУ, 2010. – 148 с.
6. Матвієнко О. В. Створення моделі спеціаліста на засадах теорії освітньої інноватики / О.В. Матвієнко // Педагогіка і психологія. – 2004. – No 3 (44). – С. 44–52.
7. Слюсаренко Н. В. Дистанційна форма навчання у фаховій підготовці майбутніх економістів : [навч.-метод. посіб.] / Н. В. Слюсаренко, О. В. Кохановська. – Херсон : КВНЗ «Херсонська академія неперервної освіти», 2012. – 104 с.
8. Советов Б. Я. Моделирование систем : [учеб. для вузов] / Б. Я. Советов, С. А. Яковлев. – [3-е изд., перераб. и доп.]. – Москва : Высш. школа, 2001. – 343 с.
9. Философский энциклопедический словарь / [ред. Аверинцев С. С.]. – [2-е изд.]. – Москва : Сов. энциклопедия, 1989. – 815 с.
10. Чиж А. Н. История вопроса разработки модели учителя в 60-80-е годы ХХ столетия / А. Н. Чиж // Ціннісні пріоритети освіти у ХХІ столітті : Орієнтири та напрямки сучасної освіти : Матеріали ІІ Міжнародної наук.-практ. конф. / редкол. В. С. Курило та ін. ; М-во освіти і науки України, Луганський нац. пед. ун-т імені Тараса Шевченка. – Луганськ. – 2005. –Ч. 4. – С. 261–269
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2016 Аліна Вікторівна Бугра
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.