Self-learning activity individualization model of students of engineering specialities at HEI

Authors

  • Аліна Вікторівна Бугра Krivoy Rog National University

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.v47i0.2423

Keywords:

model, modeling, pedagogical modeling, model structure, individualization, self-learning activities

Abstract

Bugra A. V. Self-learning activity individualization model of students of engineering specialities at HEI.

In the article the necessity of solving the problem of individualization of independent educational activity of students of technical specialties in the study of mathematics at high school is gruonded. The author has offered the experimental model of individualization containing the target, theoretical and methodological, informative, technological, evaluative-efficient units. System, synergetic, learner-centered, activity, variative and simulation, and competency-based approaches have been defined as the methodological basis for a model development.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 121 / PDF downloads: 134

Author Biography

Аліна Вікторівна Бугра, Krivoy Rog National University

lecturer

References

1. Антропов В. А. Организация самостоятельной работы студентов / В. А. Антропов, Н. И. Шаталова. – Екатеринбург : Изд-во Урал. гос. ун-т путей сообщения, 2000. – 76 с.
2. Бабанский Ю. К. Проблемы повышения эффективности педагогических исследований / Ю. К. Бабанский. – Москва : Педагогика, 1982. – 192 с.
3. Кабак В. Модель підготовки майбутніх інженерів-педагогів технічного університету до професійної діяльності засобами комп’ютерних технологій / Віталій Кабак. – Нова педагогічна думка : Науково-методичний журнал. – 2013. – No 3 (75). – С. 63–66.
4. Кларин М. В. Инновационная модель обучения в зарубежных педагогических поисках / М. В. Кларин. – Москва : Педагогика, 1994. – 167 с.
5. Лопатко Є. О. Моделювання педагогічних систем і процесів / Є. О. Лопатко. – Слов’янськ : СДПУ, 2010. – 148 с.
6. Матвієнко О. В. Створення моделі спеціаліста на засадах теорії освітньої інноватики / О.В. Матвієнко // Педагогіка і психологія. – 2004. – No 3 (44). – С. 44–52.
7. Слюсаренко Н. В. Дистанційна форма навчання у фаховій підготовці майбутніх економістів : [навч.-метод. посіб.] / Н. В. Слюсаренко, О. В. Кохановська. – Херсон : КВНЗ «Херсонська академія неперервної освіти», 2012. – 104 с.
8. Советов Б. Я. Моделирование систем : [учеб. для вузов] / Б. Я. Советов, С. А. Яковлев. – [3-е изд., перераб. и доп.]. – Москва : Высш. школа, 2001. – 343 с.
9. Философский энциклопедический словарь / [ред. Аверинцев С. С.]. – [2-е изд.]. – Москва : Сов. энциклопедия, 1989. – 815 с.
10. Чиж А. Н. История вопроса разработки модели учителя в 60-80-е годы ХХ столетия / А. Н. Чиж // Ціннісні пріоритети освіти у ХХІ столітті : Орієнтири та напрямки сучасної освіти : Матеріали ІІ Міжнародної наук.-практ. конф. / редкол. В. С. Курило та ін. ; М-во освіти і науки України, Луганський нац. пед. ун-т імені Тараса Шевченка. – Луганськ. – 2005. –Ч. 4. – С. 261–269

Published

14-01-2016

How to Cite

Бугра, А. В. (2016). Self-learning activity individualization model of students of engineering specialities at HEI. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 47, 24–29. https://doi.org/10.31812/educdim.v47i0.2423

Issue

Section

Theoretical and practical problems of higher school pedagogy