The selecting and structuring the content of educational information

Authors

  • Вікторія Устінова

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.v44i0.2695

Keywords:

structuring, the humanities’ content structuring, humanitarian technologies, educational information

Abstract

Ustinova V. A. The selecting and structuring the content of educational information.

The article considers the problem of selecting and structuring the content of educational information. The meanings of concepts are «structure», «modeling», «structuring».

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 122 / PDF downloads: 119

References

1. Зорина Л. Я. Системность – качество знаний / Л. Я. Зорина. – М. : Знание, 1976. – 64 c.
2. Каган М. С. Гуманитаризация образования как общекультурная проблема / Моисей Самойлович Каган // Magister = Магистр. – М., 1998. – No 4. – С. 88–95.
3. Педагогика : Большая современная энциклопедия / [сост. Е. С. Рапацевич]. – Мн. : Современное слово, 2005. – 720 с.
4. Сохор А. М. Логическая структура учебного материала. Вопросы дидактического анализа / А. М. Сохор. – М. : Педагогика, 1974. – 192 с.
5. Фуртак Б. Л. Структурування змісту в сучасних австрійських і українських підручниках з математики і фізики для середньої школи : автореф. дис. на здобуття наукового ступеня канд. пед. наук : 13.00.09 / Фуртак Богдана Любомирівна . – К., 2001.– 23 с.

Published

19-02-2015

How to Cite

Устінова, В. (2015). The selecting and structuring the content of educational information. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 44, 276–281. https://doi.org/10.31812/educdim.v44i0.2695

Issue

Section

Current issues of education

Most read articles by the same author(s)