Possibilities of Internet technologies in self-guided work of future engineers in learning a foreign language

Authors

  • Тетяна Герасимчук

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.v41i0.2859

Keywords:

internet technology, interactivity, website, self-guided work of future engineers, the formation of professional foreign language competence, person’s positive social and psychological characteristics

Abstract

Gerasymchuk T. V. Possibilities of Internet technologies in self-guided work of future engineers in learning a foreign language.

This paper deals with the problems of the usage of Internet technology and organization of future engineers’ self-guided work, which encourages disclosure of their internal reserves and promotes professional foreign language competence and positive social and psychological personality traits. The term of interactivity is understood as a way of self-merit of competency of future engineers with the help of information technologies.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 106 / PDF downloads: 111

References

1. Андреев А. А. Введение в Интернет-образование: [учеб. пособие] / А. А. Андреев. – М. : Логос, 2003. – 76 с.
2. Ажель Ю. П. Особенности внедрения Интернет-технологий в организацию самостоятельной работы студентов при обучении иностранным языкам в неязыковом вузе / Ю. П. Ажель // Молодой ученый. – 2011. – No 6. – Т. 2. – С. 116–119.
3. Беркимбаев К. М. Использование Интернет-ресурсов при обучении иностранным языкам в вузе / К. М. Беркимбаев, Б. К. Мухамеджанов, С. Т. Нышанова, Б. Т. Керимбаева // Вестник Российского университета дружбы народов. – Серия информатизации. – 2012. – No 2. – С. 98–105.
4. Государев И. Б. Проблемы профильногообучениявеб-технологиям в старшейшколе / И. Б. Государев // X Санкт-Петербургская Междунар. конф. «Региональнаяинформатика – 2004».– СПб., 2004. – С. 278.
5. Жук Л. Г. Внедрение интернет-технологий обучения в профессиональное образование / Л. Г. Жук // Научно-технические ведомости СПбГТУ. – СПб. – 2006. – No 4 (46). – С. 121–123.
6. Матвєєва С. А. Сайт як жанр Інтернет-комунікацій (на матеріалі персональних сайтів учених) : дис. ...канд. філол. наук : 10.02.15 / С. А. Матвєєва. – Луганськ, 2006. – 212 с.
7. Панина Г. С. Современные способы активизации обучения :[учеб. пособ. для студ. высш. учеб. заведений] / Т. С. Панина, Л. Н. Вавилова; под ред. Т. С. Паниной. – М. : ИЦ «Академия», 2006. – 176 с.
8. Строева А. А. Контент-анализ статей, посвященных использованию Интернета в преподавании иностранного язика / А. А. Строева, Л. Г. Жук // XXXIII Неделя науки СПбГПУ : материалы Всерос. межвуз. науч-технич. конфер. студ. и аспир. – СПб. : СПбГПУ, 2005. – Ч. VIII. – С. 151–153.
9. Яшина Т. С. Оценкакачества образовательных веб-сайтов как фактор развитияединого информационногообразовательногопространства : дис. ... канд. пед. наук : 13.00.01 / Т. С. Яшина. – Воронеж, 2005. – 205 с.

Published

08-05-2014

How to Cite

Герасимчук, Т. (2014). Possibilities of Internet technologies in self-guided work of future engineers in learning a foreign language. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 41, 25–30. https://doi.org/10.31812/educdim.v41i0.2859

Issue

Section

Theoretical and practical problems of higher school pedagogy