The new opportunities of information technology in the system of higher professional education
DOI:
https://doi.org/10.31812/educdim.v42i0.2785Keywords:
information technology, informative competence, functions of the professional competence specialist, components of the professional competence, conditions of the professional competence of students of the Automobile and Highway University that are based on e-learningAbstract
Gerasymchuk T. V. The new opportunities of information technology in the system of higher professional education.
This article provides theoretical analysis of learning opportunities of information technology in the system of higher education, allowing students of auto-road profile to form professional competence; the conditions of forming are proven and the structural components and functions of the professional competence of students of the Automobile and Highway University are identified and based on the e-learning .
Downloads
Download data is not yet available.
Metrics
Metrics Loading ...
Abstract views: 115
/ PDF downloads: 89
References
1. Гурье Л. И. Проектирование педагогических систем: [учеб. пособие] / Л. И. Гурье. – Казань : Казан. гос. технол. ун-т, 2004. – 212 с.
2. Роберт И. В. Теория и методика информатизации образования (психолого-педагогический и технологический аспекты): [Текст] / И. В. Роберт; Рос. акад. образования, Ин-т информатизации образования. – М. : ИИО РАО, 2007. – 234 с.
3. Ершов А. П. Основы информатики и вычислительной техники : [проб. учеб. пособие для сред. заведений: в 2-х ч. Ч.1.] / под ред. А. П. Ершова, В. М. Монахова. – М. : Просвещение, 1985. – 96 с.
4. Климов Е. А. Психология профессионального самоопределения : [учеб. пособие для студ. высш. пед. учеб. заведений] / Евгений Александрович Климов. – М. : Изд. центр «Академия», 2005. – 304 с.
5. Simonová N. «W. Hutmacher, D. Cochrane, N. Bottani (eds.) : In Pursuit of Equity in Education: Using International Indicators to Compare Equity Policies. Sociologický časopis / Czech Sociological Review / N. Simonová, D. Greger. – 39 (3) : 425–429 s. 6. Theorie und Praxis der Kompetenzfeststellung im Betrieb. – Status quo und Entwicklungsbedarf by Eckart Severing and Hans D. Münk (Aug
2009). – 240 s.
2. Роберт И. В. Теория и методика информатизации образования (психолого-педагогический и технологический аспекты): [Текст] / И. В. Роберт; Рос. акад. образования, Ин-т информатизации образования. – М. : ИИО РАО, 2007. – 234 с.
3. Ершов А. П. Основы информатики и вычислительной техники : [проб. учеб. пособие для сред. заведений: в 2-х ч. Ч.1.] / под ред. А. П. Ершова, В. М. Монахова. – М. : Просвещение, 1985. – 96 с.
4. Климов Е. А. Психология профессионального самоопределения : [учеб. пособие для студ. высш. пед. учеб. заведений] / Евгений Александрович Климов. – М. : Изд. центр «Академия», 2005. – 304 с.
5. Simonová N. «W. Hutmacher, D. Cochrane, N. Bottani (eds.) : In Pursuit of Equity in Education: Using International Indicators to Compare Equity Policies. Sociologický časopis / Czech Sociological Review / N. Simonová, D. Greger. – 39 (3) : 425–429 s. 6. Theorie und Praxis der Kompetenzfeststellung im Betrieb. – Status quo und Entwicklungsbedarf by Eckart Severing and Hans D. Münk (Aug
2009). – 240 s.
Downloads
Published
13-11-2014
How to Cite
Герасимчук, Т. (2014). The new opportunities of information technology in the system of higher professional education. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 42, 13–16. https://doi.org/10.31812/educdim.v42i0.2785
Issue
Section
Theoretical and practical problems of higher school pedagogy
License
Copyright (c) 2014 Тетяна Герасимчук
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.